PHP (Apache) werkt erg traag van buitenaf

Ik heb een eigen webserver ingericht (een oude G3 450 MHz met 512 Mb RAM) waarop ik de website van m'n band wil gaan hosten. De laatste tijd ben ik helemaal into Mambo, dus dat wil ik dan ook daarop kunnen draaien en heb daarvoor de PHP module van Server Logistics geïnstalleerd. Werkt allemaal prima, wanneer ik hem lokaal (dus via het interne netwerk) met bv. Safari benader. Echter, wanneer ik hem buitenaf bij iemand anders wil bekijken is hij enorm traag. Wel vreemd, want de oude html-versie van de site heb ik er ook op staan en die is wel gewoon snel te benaderen van buitenaf.

Dit is de versie in PHP (Mambo).
Dit is de oude html-versie

Iemand van jullie enig idee waar dit aan kan liggen. Moet ik bepaalde poorten mappen in m’n adsl-modem (Thomson). Ik heb nu alleen via NAPT de default server ingevoerd en gelinkt naar het interne ip-adres van de G3.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

<edit> Oja, ftp’en naar deze computer van buitenaf gaat vrijwel net zo traag. </edit>

Ik Mambo ook vanaf mijn G4 quicksilver, maar bij mij is het precies andersom. Firefox is niet echt rap lokaal met die PHP pagina's, maar Explorer bij een vriend op een Pentium IV 3 Ghz vliegt er over heen. Volgens mij is het serven van PHP een karweitje van niks, het renderen van de PHP daarentegen wel. Welke machine/browser gebruik je extern? Sommige adsl/kabel abonementen hebben trouwens een hele lage uploadsnelheid. Hoe is het daarmee? Mijn Demon 256/512 kan toch behoorlijk wat pageviews aan.

Ben nu ff aan het checken, maar het schiet inderdaad voor geen meter op. De oude wel, is ook mooier :smiley:
Welke Apache heb je draaien? De 1.3 van Apple of de 2.0 van Serverlogistics oid?

Ik heb alles van Serverlogistics:
PHP4, Apache 2, MySQL en CocoaMySQL.

Mambosite:
WW

De server draait op m'n werk alwaar we een business dsl aansluiting hebben van XS4all, het lijkt me dus niet dat het daaraan ligt. Ik kan hiervandaan via de finder inloggen op die computer, of via ARD en dat werkt supersnel (hier thuis heb ik een iBook G4 met een goedkoop Planet ADSL abonnement).

Het generen van de php pagina’s kan het ook niet zijn, aangezien hij op m’n werk in het lokale netwerk gewoon hartstikke snel is.

MySql [url]http://www.serverlogistics.com/mysql.php[/url] Apache 2 [url]http://www.serverlogistics.com/apache2.php[/url] PHP [url]http://www.serverlogistics.com/php4.php[/url]

Ik denk dat je PHPserver / MySQL niet goed is. De mappenstructuur van de mambosite laat zich wel snel navigeren. Dus Apache lijkt ok

Ik heb ook alles van Server Logistics draaien, zoals ik in mijn eerste bericht ook zei. De laatste versies, incl. PHP en MySQL. Lokaal dus als een zonnetje, van buitenaf als een slak...

Poort 443 open staan? Zit niet bij apple's standaard instelling voor webserver in de Firewall

[quote:eabe38270f="Martiniman"]Poort 443 open staan? Zit niet bij apple's standaard instelling voor webserver in de Firewall[/quote:eabe38270f]

Heb ik opengezet (toegevoegd bij Firewall instellingen) maar geen verbetering. Of gaat de wijziging pas in na herstart? Nee toch?

Ik ga nu toch twijfelen aan Mambo, aangezien het gastenboek op de site (ook in de oude html-versie) in php gemaakt is, en wel goed werkt. De php-module van de webserver zou dan goed moeten zijn lijkt me.

Ik weet het denk ik al. Soms ontbreekt een plaatje in de imagemap. Blijft ie eindeloos naar zoeken.

Het gaat om fundalmeniu.jpg in de map images van je template. Mag wit en 1x1 pixel zijn.

[quote:cc84483d11="Martiniman"]Het gaat om fundalmeniu.jpg in de map images van je template. Mag wit en 1x1 pixel zijn.[/quote:cc84483d11]

Helaas, ook dit is het niet…(heb in m’n template image map dus zo’n bestandje gezet).

Ik denk dat het resolven van de eigen hostnaam niet lukt, een daarom duren de connecties op elke service zo lang. Ik kan me herinneren ook zoiets gehad te hebben.

DNS goed instellen, hostname controleren en kijken of reverse resolving lukt.

Kijk ook eens in de logfiles of er meldingen voorbij komen.