PHP date

Het volgende script moet uit de map "open" de file pakken van de juiste dag (files in de vorm van Sunday, Monday, ...). Maar het werkt niet helemaal. Wat is er mis?

[code:1:d8effb6edb]<?php
$date = date ("l" );

$handle =opendir (‘open’ );
while (( $file = readdir ($handle ))!== false ) {

if ( $file >= $date ) {
include( "open/$file" );
}
}
closedir ($handle );
?> [/code:1:d8effb6edb]

[code:1:5cff4ceec2]<?php $date = date ("l" );

$handle = opendir (‘open’ );
while ( $file = readdir ($handle) )
{
if ( $file == $date )
{
include( “open/$file” );
}
}
closedir ($handle );
?> [/code:1:5cff4ceec2]

Zo dan?
Let op je spatie’s ik heb ook wel eens gehad dat ik functie–($satement) deed, en door de 2 spatie’s werkte het niet…

Nee, het blijft hetzelfde, het probleem is dat ie niet enkel de gegevens uit "Friday" weergeeft, maar gewoon alle gegevens. Het vreemde daarbij is dat ie het gisteren wel goed deed en er intussen niet aan veranderd is.

[code:1:ffd30c9cf2]<?php $date = date ("l" );

$handle = opendir (‘open’ );
while ( $file = readdir ($handle) )
{
if ( $file == $date )
{
include( “open/$file” );
break;
}
}
closedir ($handle );
?> [/code:1:ffd30c9cf2]

Zo dan? als de file is geopend loopt ie niet door, misschien is dat het wel.

:? nu geeft ie dus niet meer alle gegevens weer, enkel de gegevens van "Monday" ...

is je bestand wel met een hoofdletter? hij geeft als output namelijk Friday en geen friday en staat de tijd en datum op je server wel goed, echo je output eens....

vreemde situatie

ja, bestanden zijn gewoon "Monday", "Tuesday", ...

[quote:abcc4afc29="Zout"]Let op je spatie's....[/quote:abcc4afc29]

Ik heb het net even geprobeerd, en het probleem lijkt mij idd in de spaties, of in regeleinden te zitten…

Ergens in jouw code staat een onzichtbare spatie/regeleind, en ik zou niet weten hoe je dat het makkelijkst kunt verwijderen…

Wat ik heb gedaan: de code opnieuw overgetypt, in plaats van copy/paste…

Jezus, wat zijn we toch allemaal een stelletje kippen zonder kop :lol:

De code die jij opgaf lijkt mij wat overbodig, volgens mij kan het veel simpeler:

[code:1:e3557c3590]<?php
$date = date("l");
include("open/$date");
?>
[/code:1:e3557c3590]

[quote:e3557c3590]Het volgende script moet uit de map “open” de file pakken van de juiste dag[/quote:e3557c3590]
Dat doet bovenstaande code ook…

Bedankt!

dat script van jou (PeterMeeuwsen) werkt wel, maar dat andere zou ook moeten werken, daar ging het om! een ander script aanbieden is ook een oplossing, maar nu weten we nog steeds niet waarom die andere niet werkte, of weet jij dat wel?

[quote:ded3370cc6="Zout"]dat script van jou (PeterMeeuwsen) werkt wel, maar dat andere zou ook moeten werken, daar ging het om! een ander script aanbieden is ook een oplossing, maar nu weten we nog steeds niet waarom die andere niet werkte, of weet jij dat wel?[/quote:ded3370cc6]

Zie mijn post, voordat ik de kortere oplossing gaf…

sorry heb niks gezegt.... :sealed: Jullie hebben het zelfde altavar namelijk