[PHP] Eigen server: email data komt niet mee [opgelost]

Beste mensen,

Ik zit met een vreemd probleem,
Ik heb een server draaien op een imacje, alles werkt prima denk ik.
Php 4 enz enz…

Nu heb ik in een site een mailform toegevoegd maar hij doet het niet, ik krijg de mail wel aan, maar er is geen onderwerp, afzender of bericht. Die dingen komen niet door…
Ik heb het getest op een andere server, en daar werkt het wel perfect, dus het moet aan de instelingen van Apache liggen denk ik? Alleen ken ik er niet genoeg van om het te verhelpen?

Is er iemand die hier raad mee weet?

Groeten
Jonas

Je zou dan beter je topic naam veranderen. [PHP] Eigen server: email data komt niet mee

Ik heb het dan maar even veranderd, de vorige titel was te algemeen :wink:

:-) thnx

Heb je ook een oplossing :stuck_out_tongue: ?

of de instellingen van php: register_globals on/off

[quote:4d579620aa="mac748"]of de instellingen van php: register_globals on/off[/quote:4d579620aa]

Ah dat kan het ook zijn?
Moeten die op on of op off staan? En waar vind ik die?

Groeten
Jonas

PLaats eens je PHP code... We moeten nu maar raden naar wat je doet! Als je de code eens plaatst kunnen we zien wat je doet en vinden we wellicht de oplossing in je broncode!

Register_globals wil je altijd op OFF hebben i.v.m. veiligheid!

Bedoel je het php mail script?

[code:1:eccee6eb28] <?

$to = "chonazz@hotmail.com";
$msg = "$namenn";
$msg .= "$messagenn";

mail($to, $subject, $msg, "From: vppk.benReply-To: $emailn");

?>

[/code:1:eccee6eb28]
Maar die klopt, want ik hebm op een andere server getest en daar deed ie het wel?

[quote:69a4b6f5ea="chonazz"]Bedoel je het php mail script?

[code:1:69a4b6f5ea] <?

$to = "chonazz@hotmail.com";
$msg = "$namenn";
$msg .= "$messagenn";

mail($to, $subject, $msg, "From: vppk.benReply-To: $emailn");

?>

[/code:1:69a4b6f5ea]
Maar die klopt, want ik hebm op een andere server getest en daar deed ie het wel?[/quote:69a4b6f5ea]

Je code klopt wel, maar je variabelen hebben geen inhoud. Je had dit kunnen weten en testen door een mail te sturen met vaste teksten zoals dit:

code]mail($to, “Onderwerp”, “Dit is het bericht…” , “From: vppk.benReply-To: $emailn”);
[/code]

Simpel gezegd plaatst je in de variabelen $msg de inhoud van andere variabelen, te weten $name en $message, maar die zijn beidde leeg! Je moet dus wel voor inhoud zorgen in de variabelen.

Wat ik dus vermoed is, is dat je je formulier niet goed uitleest… Plaat die code eens…[

Maar hoe komt het dan dat als ik m vanaf een andere server test alles wel prima aankomt? Met onderwerp afzender enz enz?

Welke code moet ik posten?
Die in flash?

Ik weet niet precies wat er mis gaat, maar ik neem aan dat het te maken heeft met de manier waar op je je formulier uitleest en de register_globals ingesteld staat. Het lijkt er namelijk op dat die andere server de register_globals op ON heeft staan.

Wat je zou moeten posten is de code (HTML / PHP) van je formulier… en de code (HTML / PHP) van hoe je inhoud van het formulier uitleest. Dus het geen wat een bezoeker ingevoerd heeft.

En hoe geraak ik hier aan? :-) Want je bedoelt niet gewoon het actionscript e? Want het geheel gebeurt in flash? Dus daar is niet echt code uit te halen?

Waarom doe je dat in Flash als ik vragen mag?

Heb geen idee van hoe je het nu op gezet hebt. Hoe lees je bijvoorbeeld nu de inhoud van het formulier uit dan? Je moet dat toch ergens uitlezen en die variabelen in PHP verwerken?

Omdat ik alles in flash doe :-) En dat is voor mij gewoon makkelijkst.. De variabelen worden gewoon met actionscript naar de php gestuurd, en zo ingelezen.

Maar hoe zet ik die register_globals op ON? Dan kan ik dat al even testen? Want aan de code kan het gewoon niet liggen? Het moet volgens mij aan de instellingen van apache liggen ofzo? Of die van php dat kan ook natuurlijk?

Stuur eerst dan even de volledige PHP code die je gebruikt voor het ontvangen van de gegevens vanuit flash en het versturen van de mail. Ik wil alles zien! :)

Register_globals met je in de php.ini (op PC) instellen. Weet niet waar dat op de Mac zit. Krijg zaterdag pas m’n eerste Mac.

Je kunt "register_globals" vinden in "/usr/local/lib/php.ini"... probeer het daar maar eens te veranderen en probeer het dan nog eens. Het zal niet aan je script liggen, dus dat heeft geen nut om dat te posten. Het ligt duidelijk aan je instellingen van Apache.

Ja ik heb het in de php.ini aangepast, maar dat maakt geen verschil? Waar zou het nog aan kunnen liggeen? Welke instelling kan het nog zijn?

Groeten

Dit zijn volgens mij m'n apache instellingen voor het mailen, ik snap er zelf niets van, maar is er iemand die kan zien of ze juist zijn?

Groeten
Jonas

[img:c4e9f232cd]http://www.yuppiewax.com/~chonazz/pic.jpg[/img:c4e9f232cd]

Stel de SMTP eens in als de mail server van je provider! Denk dat het daar wel eens mis kan gaan.

Gebruik zelf ook Apache en heb als SMTP server de server van m’n provider ingesteld, die ik gebruik voor het versturen van al mijn e-mail.

Owkeeey :-) Eindelijk, het is gelukt :-) Hartelijk dank! Nog 1 ding, nu heb ik in het php script m'n hotmail adres ingevult, en nu wordt het bericht naar dat adres verstuurt, ik heb het met m'n @mac adres geprobeerd, maar dit werkte niet?

Zijn er nog mensen die dit hebben? Of is hier wel een manier voor?

Groeten
Jonas

Hmmm dat is wel vreemd. Zou normaal gesproken gewoon met ieder mail adres moeten werken.