php en macosx - wie heeft hier ervaring mee?

Hi,

ik kom tot de ontdekking dat ik tegen hele kleine maar zeer praktische probleempjes aanloop als ik aan het php en ben in BBedit…
Ik kan geen normale dubbele qoutes typen!
<?
include("voorbeeld.php");
?>

Lukt bijvoorbeeld niet!

???

Dus " kan niet en ' kan wel?

Komt hij gewoon niet tevoorschijn? Ik gebruik BBEdit namelijk dagelijks voor PHP, geen problemen!

Adriaan

Well... ik krijg als ik dat typ een foutmelding te zien die zegt die de punt in voorbeeld.php weglaat en ipv de twee qoutes eromheen een rare o erom heenzet...

Moet ik een set extra zaken downloaden om BBedit goed te kunnen gebruiken? Het lijken wel turkse tekens of zo…

OvoorbeeldphpO

ik zie gewoon de hoofdletter O voor en na phpvoorbeeld staan

Klopt, kan het hier zo niet nabootsen :)

ÓtestÓ

mmm andere type getoets weg wassie...

Ja dit klopt je moet voor Dit probleem de Php conponent downloaden

ik heb hetzelfde probleem in een html-editor gehad, alle " werden omgezet. backspace en opnieuw " intikken werkte toen. Hopelijk bij jou ook.

Problem al een tijdje geleden opgelost, per ongeluk. Nu ben ik er achter wat ik fout deed. Je kunt bij je preferences aangeven of je smart quotes wil gebruiken... En dat moet je dus niet doen ...

Ik ben wel super tevreden over BBedit trouwens! Het werkt lekker snel.

[quote:post_uid0="Mark_Unix"]Ja dit klopt je moet voor Dit probleem de Php conponent downloaden[/quote:post_uid0] Geinspireerd door deze opmerking ging ik op zoek, en jawel: ik vond een glossary voor PHP. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan installeren? Ik werd er niet echt wijzer uit. Ik heb het op de juiste plaats gezet... maar wil graag gebruik maken van de glossary en dat krijg ik nog niet voor elkaar :(

Ik weet bijna niets van php maar ik vond wel een hele  [url=http://www.spoono.com/tutorials/php/]pagina[/url] over php bij Spoono. Over HTML, javascript en Photoshop kunnen er daar hele zinnige dingen gezegd worden. Kwam het tegen en moest denken aan deze post. Misschien helpt het...

hey Tiny

nog nooit gezien deze site, ziet er wel goed uit… ik zal eens kijken of ik er nog eens wat aan heb! Thanx for the post
:slight_smile:

Henjo