PHP enMySQL database vraagje

Ik denk dat dit nogal een noob vraag is maar jah, hier gaan we : Ik zou graag een forum op mijn skatesite zetten. Ik ging wat zoeken ik het macosx.nl archief om te zien of er hier al meer topics zijn overgeweest. Ja dus. Maar in al die topics wordt er iets gezegt over PHP en MySQL databases. Ik ben nogal een websitemaker noob en vroeg me nu af wat dat percies is. is dat een database waar alle berichten worden opgeslagen? En dan vroeg ik me ook nog af of iemand weet of tiscali België bij z'n gratis 100 mb webspace zo'n database heeft zitten. Zo ja best te beter. Zo nee, kan ik zo'n database gratis verkrijgen op het net?

Thx
PS sry als iemand dat al eerder heeft gevraagd.
EDIT [b:76d2da643f] en nu zie ik pas dat dennis de topic hier onder het zelfde vroeg SRY[/b:76d2da643f] DAn rest alleen nog de vraag of tiscali een PHP of MySQL database heeft.

Ik betwijfel het of ze php ondersteuning leveren en database.

Damn. Weet er iemand waar ik zo'n database kan gebruiken. Liefst gratis. En dan heb ik nog een vraagje :) Ik ben van plan om de volgende forum software te gebruiken www.punbb.org. Nu heb ik daar wat vraagjes over. Bij de INSTALL.html read me zeggen ze dat ik alles moet uploaden in dezelfde directory en dan de instal.php moet volgen. Maar als ik het upload en dan de install.php wil starten zegt de browser dat hij het niet kan lezen. Is dat omdat ik nog geen MySQL of PHP database heb of moet ik juist alles uploaden in die databases?

Of Tiscali in België PHP en mySQL biedt zul je op hun site moeten zoeken en anders hun helpdesk mailen of bellen.

Er zijn inderdaad ISP’s die dit gratis leveren. Ik heb contacten met een Tsjechische ISP die dat levert met flink wat webruimte ook.

Als je zoiets wilt installeren en het werkt niet, dan zijn er verschillende mogelijkheden. Dat hangt ook een beetje af van de ‘slimheid’ van het installatieproces. De bekendste fouten zijn:

• verkeerde permissies voor sommige bestanden (vaak geen schrijfrechten)
  • vergeten configuratiebestand aan te passen met mySQL-gegevens zoals gebruiker en wachtwoord.
  • PHP-bestanden plaatsen waar geen PHP wordt ondersteund.

Wat het precies is weet ik pas als je de preciese foutmelding geeft. Dit is gelijk een tip; als je hulp wilt, zeg dan meer dan ‘het gaf een foutmelding’ . Foutmeldingen hebben namelijk de vervelende eigenschap dat ze een hint geven over wat er nu is foutgegaan… :evil: 8)

Kijk eens op php.pagina.nl, ongetwijfeld aanwezige links die je verder / beter kunnen helpen.