php get_browser()

Ik wil bovenstaande functie gebruiken om te controleren of de bezoeker JavaScript aan heeft staan. Ik heb in de documentatie gelezen dat je, als je het bestand browscap.ini niet hebt, deze moet plaatsen op je server. Ik heb hem gedownload en browscap in php.ini aangezet. In php.ini staat nu het pad: extra/browscap.ini. Weet iemand waar ik dan het bestandje neer moet zetten? Of hoe ik het pad werkend kan maken? Bij voorbaat dank!

Ik weet niets van die functie, dus ik weet niet of dit het antwoord op je vraag is, maar .htaccess (en php.ini) vraagt meestal om een full server path indien je naar een bestand verwijst. Dus bijvoorbeeld:

/www/gebruikersnaam/html/extra.ini

Je full server path is bekend bij je provider of kun je vinden via php-info.

Ik ben erachter gekomen dat je de waarde van browsercap, in php.ini niet veranderen kan op de server door ini_set(). Ik heb dus maar een workaround bedacht. Misschien heeft iemand er nog wat aan. [code:1:501e7966b2]function js_enabled() { $js_enabled = ($_POST["js_enabled"] != "") ? $_POST["js_enabled"] : "false"; print ' <form action="" method="post"> <input type="hidden" name="js_enabled" value="'.$js_enabled.'" /> </form>';

if&#40;$_POST&#91;&quot;js_enabled&quot;&#93;&#41;
&#123;
	return true; 
&#125;
else
&#123;
	print javascript&#40;'document.forms&#91;0&#93;.js_enabled.value = true; document.forms&#91;0&#93;.submit&#40;&#41;;'&#41;;
	return false; 
&#125;

}[/code:1:501e7966b2]

Oh ja, dan heb je deze functie natuurlijk ook nodig [code:1:43f3f56430]function javascript($the_script) { return ' <script language="javascript" type="text/javascript"> '.$the_script.' </script>'; [/code:1:43f3f56430]