[PHP] Getallen optellen die uit ee... [Opgelost]

Hey daar ben ik weer....

Ik zit met een probleempje. Ik krijg een aantal cijfers uit een query:

[code:1:05e2e6de25]
$csql = “SELECT *,SUM(getal3) AS gewicht FROM cijfers WHERE getal = '” .$obj->getal. “’ AND id = '” .$_SESSION[“id”] . “’ GROUP BY getal”;

$cresult = mysql_query($csql) or die(mysql_error());
while ($cobj = mysql_fetch_object($cresult)) {
$getallen = $getal1 / $getal2;
echo "<td bgcolor="red" width="200">".$getallen ."</td>";
}
[/code:1:05e2e6de25]
Nu wil ik die getallen optellen die uit de query komen. Hoe kan ik dit doen? :innocent:

alvast bedankt

Mark

ik denk dat ik de gegevens in een array ofzo moet stoppen, en die optellen?

In je while lus zoiets bijzetten?[code:1:bb50361781]$sum_getallen = ($sum_getallen, $getallen);[/code:1:bb50361781] Ik heb min of meer dezelfde constructie bij het optellen van tijden, maar helaas ben ik ook geen held in php ;)

Je zou een extra variabele $total aan kunnen maken en die voor de while lus op nul zetten. hier kan je dan elke keer het getal uit de while lus bij op tellen: $total+$getallen.

het zou kunnen dat ik je verkeerd begrijp hoor :expressionless:

[quote:57f2afafe3="wKamsma"]Je zou een extra variabele $total aan kunnen maken en die voor de while lus op nul zetten. hier kan je dan elke keer het getal uit de while lus bij op tellen: $total+$getallen.

het zou kunnen dat ik je verkeerd begrijp hoor :|[/quote:57f2afafe3]

Inderdaad, dan krijg je zoiets als:

[code:1:57f2afafe3]
<?php

$totaal = 0;

while (vergelijking) {

$totaal = $totaal + $getal;

}

echo $totaal;

?>
[/code:1:57f2afafe3]

hey ja, donders dat is idd wel een slimme manier. En dan moet ik nog even met een for lus tellen hoe vaak hij is doorlopen. Maar dat moet wel lukken denk ik Bedankt :wink: