PHP + HTML Programmeren Op De Mac

Hi,

Nu ik een tweede monitor heb voor mn PowerBook, en nu er 640 MB Ram in zit, wil ik graag weer meer gebruik gaan maken van mn PowerBookje.

Ik programmeer voornamelijk PHP en MySQL, maar kan daarmee op de mac niet echt lekker uit de voeten. Ik gebruik BBEdit lite, maar die heeft geen color-coding.

Graag zou ik willen weten of je een (freeware) text editor voor de mac weet die wel color-coding ondersteunt. Dan kan ik weer lekker aan de slag met mn macje :smiley:

Er zijn "plugin's" voor BBedit die dit doen. Kijk op versiontracker!

Je moet BBEdit kopen, de normale versie heeft wel color-coding en veel meer handige features voor HTML/PHP en andere "programmeurs"..

Adriaan

BBEDIT kopen wordt het dan, want lite kan ik ook niet patchen :S

Kwam net dit tegen: http://www.tacosw.com/

Misschien iets voor jouw?

Zeker wel even proberen, dat BBedit is namelijk belachelijk duur :(

Thanks for the advice :smiley:

Als je dan toch gaat kopen... ik ben sinds kort een beetje met Dreamweaver en PHP enzo aan het kutten en moet zeggen dat die er ook wel een kleurrijk overzicht van maakt...

Over kleurrijk geheel gesproken (even heel ander onderwerp); ben ik te lang weg geweest en op andere forums zitten snuffelen of hebben we andere / nieuwe smileys?

Ben zelf niet echt zo'n dreamweaver fan. Ik wil alles zelf in de hand hebben en precies weten hoe mijn code in elkaar zit. En als je het alleen zou gebruiken voor de text editor, is dreamweaver toch wel een dure text editor ;)

En ja, er zijn nieuwe smileys :slight_smile:

Als je ooit nerd wordt, kun je altijd nog met vi aan het werk, bijgenaamd 'the editor of the anti-christ.' :wink:

*Stiekem snapt meneer de koekepeer dreamweaver gewoon niet*

:o