PHP laad maar één row uit MySQL

Hallo, ben een beetje simpel aan het spelen met PHP voor een Mambo component. Met als waarden in de tabel mos_hello_link; id (int), text(text), url(text) en published (tinyint)

[code:1:66fa04250f]
defined( ‘_VALID_MOS’ ) or die( ‘Direct Access to this location is not allowed.’ );

global $database;
$database->setQuery( “SELECT text, url”
. “nFROM #__hello_link
. “nWHERE published=‘1’”
. “nORDER BY id”
);
$rows = $database->loadObjectList();
$row = $rows[0];
?>
<html>
<table width=“90%” border=“0” align=“center” cellpading=“0” cellspacing=“0”>
<tr>
<td>
<a href="<?php echo $row->url; ?>">
<?php
echo $row->text;
?>
</td>
<td>
<?php
echo $row->url;
?>
</td>
</tr>
</table>
</html>[/code:1:66fa04250f]

Het probleem is dat het script alleen de eerste rij waarden laat zien.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie alle waarden in de tabel onder elkaar krijg te zien?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

Alvast bedankt

Ik had 't gewoon zo gedaan, zie en paar vreemde onnodige dingen in je code: [code:1:b7f70c64b8]<? $sql = "SELECT text, url FROM #__hello_link WHERE published='1' ORDER BY id"; $r = mysql_query($sql);

while($m = mysql_fetch_array($r)) {
echo $row[‘text’];
}
?>[/code:1:b7f70c64b8]

Bedankt voor je reactie. Dat mijn code misschien niet zo logisch is, kan goed kloppen; ben nog niet zo'n held in PHP/SQL.

Ik krijg echter de volgende fout;

[code:1:cf503494c1]Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource[/code:1:cf503494c1]
En de fout zou moeten zitten in:

[code:1:cf503494c1]
while($m = mysql_fetch_array($r)) { [/code:1:cf503494c1]

Enig idee?
Bedankt.

Ik ben niet bekend met Mambo; maar het ziet eruit alsof je van een class gebruik maakt die de query voor je afhandelt; Wat ik wel zie gebeuren, is dat je van je resultset ($rows) alleen de eerste ($rows[0]) pakt; wellicht moet je voor 0; sizeof($rows) een actie starten...

[quote:8d536de3a6="2manydjs"]Bedankt voor je reactie. Dat mijn code misschien niet zo logisch is, kan goed kloppen; ben nog niet zo'n held in PHP/SQL.

Ik krijg echter de volgende fout;

[code:1:8d536de3a6]Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource[/code:1:8d536de3a6]
En de fout zou moeten zitten in:

[code:1:8d536de3a6]
while($m = mysql_fetch_array($r)) { [/code:1:8d536de3a6]

Enig idee?
Bedankt.[/quote:8d536de3a6]

Ja, meestal krijg je deze foutmelding als de link naar de database niet geopend:

Aan het begin van je pagina moet zoiets staan:

/* declare connection parameters */
$db_host = "{hostnaam}";
$db_name = "{naam database}";
$db_user = "{username database}";
$db_pswd = "{wachtwoord bij die username}";

/* open database connection */
$my_connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pswd);
mysql_select_db($db_name);
[/code:1:8d536de3a6]

en dan altijd je pagina eindigen met

/* close database connection */
mysql_close($my_connection);
[/code:1:8d536de3a6]

anders blijft je connectie openstaan en loopt het geheugen van de server vol.

Tip: je kan de variabelen onder /* declare connection parameters */ in een include file opnemen (met de extensie .php! anders kan de textfile geleze worden in een browser), dan kan je op elke pagina met een database connectie die declaratie van de connectie opnemen en bij verandering van database hoef je maar op 1 plek aanpassingen te maken.

[quote:d79f5cd3c3="tennapel"].....en dan altijd je pagina eindigen met [code:1:d79f5cd3c3] /* close database connection */ mysql_close($my_connection); [/code:1:d79f5cd3c3]

anders blijft je connectie openstaan en loopt het geheugen van de server vol.[/quote:d79f5cd3c3]

Is niet nodig: [quote:d79f5cd3c3=“PHP Manual”]Using mysql_close() isn’t usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script’s execution.[/quote:d79f5cd3c3]

zie: PHP Manual

Hij gebruikt inderdaad een class, ik gaf het voorbeeld maar even in directe PHP code, aangezien ik natuurlijk niet kan raden wat die class precies wilt. Als je begint met PHP moet je gewoon lekker geen class gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb wel door dat ik het beter over een andere boeg kan gooien.

Back to the drawing boards…