PHP leren

Ik ben bezig met het maken van een site, nu wil ik het liefst zo snel mogelijk klaar zijn door hem te bazeren op php. Maar ik wou weten hoe ik het leer. En hoe ik bijvoorbeeld: index.php?ll=naam bestanden krijg... (ll staat voor leerling) het is namelijk voor school...

Groet

Ik kan het je aanraden gewoon bij het begin te beginnen en niet midden in, of je ript van sites:

• www.phpfreakz.nl
  • www.phphulp.nl
  • www.sitemasters.be

etc. scripts te halen en die te gebruiken, aan te passen zo heb ik ook mijn basis gelegd. Al hoe wel ik wel een boek heb aangeschaf en voor mijn verjaardag er weer 3 vraag (12 febr.). Ik zelf vind een boek toch fijner. :roll:

Maar rip gewoon hier en daar wat scripts, en wat jij wil met =naam etc. moet je doen met MySQL (database)

oh ja… je had toch schijt aan school? :evil:

Je kunt ook een CMS gebruiken (postnuke, joomla, drupal, Wordpress om er maar een paar te noemen). Deze zijn gebaseerd op PHP en gebruiken een database voor de gegevens.

Daar kun je snel mee op weg zijn, maar het is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je wilt met je site. Als het een redelijk statische site voor jezelf alleen is kun je ook een Webdesign pakket gebruiken (golive).

Kijk ook eens op PHP pagina en natuurlijk PHP Homepage

[quote:b4d8c7257c="Rimsic"]

oh ja… je had toch schijt aan school? :evil:[/quote:b4d8c7257c]

Ja… Maar het is toch wel belangrijk… Maar niet leuk :wink:

Ik heb voor 19 euro een boek gehaald "Leer jezelf MAKKELIJK... PHP" Hier heb ik prima de basis mee geleerd waarmee ik instaat was Mambo CMS van de door mij gewenste functies te voorzien.

Ik heb mij de basics geleert door gewoon ergens een simpel scriptje te downloaden, zien wat alles doet, proberen dingen te veranderen en natuurlijk fora eh :D