PHP Login en Forum systeempje

Dag,

Ik ben op zoek naar naar een op php icm mysql systeem om in te loggen op een website (met “welkom gebruikersnaam” etc. en daarna met dezelfde gegevens in een forum berichten te kunnen plaatsen.

de html content wil ik wel graag zelf kunnen bepalen, behalve voor het forum, dat mag redelijk standaard zijn.

iemand enig idee wat ik het beste kan gebruikten? Ik vind het niet erg om wat te stoeien met php code, zolang er maar een helder raamwerk staat voor de login en het forum. Veiligheid is van belang maar heeft niet de hoogste prioriteit.

Ik heb al gekeken op pfp freaks, maar kan daar alleen losse forums en losse loginsystemen vinden, niet een makkelijke combi.

iemand een fijne suggestie?

Een compleet forum is een makkelijke combie en bevat tegelijkertijd een inlog mogelijkheid, deze kun je betrekkelijk eenvoudig in een HTML site onderbrengen. Een andere optie is een compleet CMS incl. forum, hier kun je alles behalve de login en het forum uitzetten en met behulp van een static pages module HTML pagina's maken naar eigen inzicht.

Zie ook deze over fora: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=73150 Mambo/joomla zijn cms-en voor een site, waarbij je een forum als module kunt invoegen. Die heeft dan automatisch dezelfde users en wachtwoorden. PHPbb bestaat als module voor beide CMS-en

ik zag net het andere topic ook al staan. Ik neem aan dat ik het logindeel van een forum ook kan gebruiken om in te loggen op het "private deel" van mijn site, maar vind het nog al lastig om zelf alle code te maken en te testen, er is niet een soort "pakket" waarin deze twee samenkomen?

nb: ik host mijn site op mijndomein, met php en mysql ondersteuning, dus dat is geen probleem.

Ja, die dingen die ik noem kan je zo gratis installeren, compleet werkend. FF een template uitkiezen voor de looks en gaan met die banaan. Onderstaande site werkt op Mambo, maar misschien ga ik nog een keer over op Joomla (er is wat geruzie in het ontwikkelteam geweest, en nu zijn er dus 2 systemen) www.mamboserver.com www.joomla.org

Er zijn diverse CMS'en die aan jou eisen zullen voldoen, ook ik denk dat Mambo of Joomla (zelf zou voor Joomla kiezen) het beste is wat er op dit moment voor handen is. Het voordeel van zo'n CMS is dat wanneer je later van meer gebruikers gerichte toegang wilt invoegen dat probleemloos kan zonder dat je opnieuw het wiel moet uitvinden.

Ik ga even kijken bij die twee, hoop dat ze gratis zijn..

Heb net joomla geupload en geinstalleerd. erg simpel allemaal, nu nog even uitvinden waar de templates staan en de boel aanpassen naar mijn wensen, ben benieuwd in hoeverre dat allemaal kan. Ik wil een open deel maken en een deel alleen toegankelijk voor leden, dus het wordt nog wel wat werk denk ik.

ik heb net joomla geinstalleerd maar wat nu? hoe kan ik dit nu gebruiken in mijn eigen website? alles strippen en plakken in m'n site? snap het niet helemaal..

ik heb al zelf men website gemaakt en een appart phpbbforum Ik wil kunnen inloggen op men website zodat de gebruikers uit de tabellen van het forum gelezen worden en zo enkel de gebruikers van men forum bijvoorbeeld de foto's op men site kunnen bekijken. gezocht op phpbb maar ze leggen het iets te moeilijk uit... iemand een zeer goed uitgelegde tutorial?

Ik vind het ook lastig om Joomla helemaal naar eigen eisen aan te passen. Het is een ( te groot) Content Management systeem en vereist wel heel veel aanpassingen om het op maat te krijgen. Is er niet een andere mogelijkheid waarbij ik een loginpagina kan aanmaken voor een afgesloten deel van de site en middels een stukje "prefix" code de afgeschermde pagina'a kan beveiligen en tevens de login kan gebruiken voor een gastenboek? Joomla is net een brug te ver voor de vijf afgeschermde pagina' s en een aantal extra pagina's met foto's erop.

Iemand een andere suggestie?

Misschien kun je die pagina's op het https-deel van de server zetten. In je regelpaneel maak je de gebruikers hiervoor aan.

Ik geloof niet dat ik zo'n deel heb. Ik heb al een werkend login systeem, maar nog dat is alleen om in te loggen en vind het net te lastig om een een heel forum zelf te schrijven. Ik zoek dus eigenlijk een soort gastenboek met login op basis van php en mysql, waarvan ik de login sessie ook kan gebruiken om een aantal pagina's af te schermen met diezelfde logingegevens.