PHP Loop

Ik heb het volgende script: [code:1:06f496f22c] <?php for($i = 1; $i < 51; $i++) {

echo&quot;&lt;photo&gt;&lt;br&gt;&lt;ptitle title='Quiz Vergadering' /&gt;&lt;br&gt;&lt;pimage src='PA04000$i.JPG' /&gt;&lt;br&gt;&lt;/photo&gt;&lt;br&gt;&quot;;

}
?>
[/code:1:06f496f22c]

Maar hij wil niets weergeven ?
Ook moeten de ’ een " worden, dat ik de code dan kan kopieren en in een xml file kan zetten.
Hoe doe ik dat ?

ik kan niet helpen, maar bij phpfreakz.nl antwoorden ze altijd razendsnel

wat output hij in de broncode dan?

eh? de tags <photo> en <pimage> ? XML document? XML declaraties wel goed etc?

Dit gaat zeker niet werken in een standaard browser.

Het is opgelost, ik heb het zo gedaan [code:1:f03a90f943] <html> <?php for($i = 10; $i < 51; $i++) {

echo&quot;
&amp;lt;photo&amp;gt;&lt;br&gt;
&amp;lt;ptitle title=&amp;quot;Quiz Vergadering&amp;quot; /&amp;gt;&lt;br&gt;
&amp;lt;pimage src=&amp;quot;PA0400$i.JPG&amp;quot; /&amp;gt;&lt;br&gt;
&amp;lt;pcaption caption=&amp;quot;Quiz Vergadering&amp;quot;/&amp;gt;&lt;br&gt;
&amp;lt;pdate picdate = &amp;quot;&amp;quot; /&amp;gt;&lt;br&gt;
&amp;lt;/photo&amp;gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&quot;;

}
?>
</html>
[/code:1:f03a90f943]

zo krijg je dus geen xml bestand, ik denk dat als je even in de bron van je browser output had gekeken je daar exact had gezien wat je wilde hebben. Hier heb je de < en > gewoon vervangen voor de &gt; enzo, dat betekend dat een XML lezer er niets meer mee kan.....

<zeurmode> Je moet wel in je header de juiste characterset (iets in de zin van <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> ) definieren en/of &gt; vervangen voor de juiste hexcode &#60;, anders loop je tegen een browser aan die niet begrijpt wat je wilt en rare tekentjes laat zien. Ik heb me een keer daar een week op stukgebeten omdat ik geen testomgeving had waar ik kon testen op verschillende configuraties. </zeurmode>

het is eigenlijk de bedoeling van me om met php dat loopje te gebruiken, en alles wat in men browser komt, dat in het xml bestand te zetten. Dat ik niet manueel alle namen van de foto bestanden moet ingeven.

Kan je dan beter niet meteen er een XML document uit laten spugen door PHP?

als de bedoeling is dat de browser het gaat downloaden naar een bestand moet je de volgende headers toevoegen: [code:1:e2a37c2876]<?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf');

// It will be called downloaded.pdf
header(‘Content-Disposition: attachment; filename=“downloaded.pdf”’);
?>[/code:1:e2a37c2876]
Zo laat je een gegenereerde pdf downloaden door een browser. Dit kun je ook zo doen met een xml bestand. Dan ziet het er misschien zo uit:

[code:1:e2a37c2876]<?php
// We’ll be outputting a XML File
header(‘Content-type: application/xml’);

// It will be called blabla.xml
header(‘Content-Disposition: attachment; filename=“blabla.xml”’);
?>[/code:1:e2a37c2876]