[PHP] Meerdere emailadressen en mail-functie

Hallo,

Ik ben momenteel aardig op weg met PHP. Nu ben ik bezig met een website waarin mensen via een textfield meerdere e-mailadressen kunnen invoeren door middel van kommascheiden. Dit textfield (met dus de emailadressen) zal uiteindelijke naar een mail-functie toe gaan. Dan krijg je dit:

[code:1:cc9780e4c6]
<?php
mail($row[‘emailadressen’], “etc”, “etc”, $headers");
?>
[/code:1:cc9780e4c6]

Nu snap ik alleen niet helemaal hoe dit verder gaat. Hoe krijg ik die emailadressen nu per $row in die mail-functie?

Wie kan mij helpen hiermee?

Volgens mij gewoon meerdere adressen in de $to-dinges gescheiden door een komma.

Wanneer je voor ieder adres een mail wilt sturen, eerste de string van adressen scheiden met explode. Vervolgens gewoon door de ontstane array heen-loopen.

[quote:d4fe468b23="MacApp"]Volgens mij gewoon meerdere adressen in de $to-dinges gescheiden door een komma.

Wanneer je voor ieder adres een mail wilt sturen, eerste de string van adressen scheiden met explode. Vervolgens gewoon door de ontstane array heen-loopen.[/quote:d4fe468b23]

En een array kan er dus zo uit zien:

[code:1:d4fe468b23]<?php

$producten = Array("banaan","apple","kiwi");

echo $producten[‘0’]; # banaan

?>[/code:1:d4fe468b23]

Dit kan natuurlijk ook een output van mysql database zijn :wink:

Bedankt Nick!

Heb je misschien ook een voorbeeldje zodat ik even kan kijken hoe het precies werkt?

[quote:23dc5b981d="me.com"]Bedankt Nick!

Heb je misschien ook een voorbeeldje zodat ik even kan kijken hoe het precies werkt?[/quote:23dc5b981d]

Oke voor de php functie mail neem ik aan?

[code:1:23dc5b981d]<?php
$aan = Array(“banaan@spam.nl”,“apple@spam.nl”,“kiwi@spam.nl”);
$onderwerp “voorbeeld”;
$bericht = “Hallo wereld!”;
mail($aan[‘0’], $onderwerp, $bericht);
?>[/code:1:23dc5b981d]

Kijk voor de juist syntax eens http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php :wink:

Bedankt. Ik weet uiteraard wel hoe de mailfunctie werkt. ;)

Ik zou graag een voorbeeldje willen zien van die explode in combinatie met een loop.
Dat is nog iets wat ik lastig vind.

[b:d4dee2a0a6]Edit[/b:d4dee2a0a6]

Ik denk dat ik al iets heb gevonden. Namelijk dit:

[code:1:d4dee2a0a6]<?php
$string = "Something–next–something else–next–one more";

print_r(explode(’–next–’,$string));
?>[/code:1:d4dee2a0a6]

Ik denk dat het hiermee wel gaat lukken. :slight_smile:

verlies niet uit het oog dat met een dergelijk form het risico bestaat dat je server misbruikt wordt om massa-/spam mail te versturen..