PHP / MySQL lijst omdraai vraag

Ik heb een mailing list die gebruikt maakt van PHP en MySQL. Op een afgeloten pagina heb ik met onderstaande code een overzichtje van de lijst met mensen die zich hebben aangemeld. Die lijst begint echter bij 1 en eindigt bij 122. Wat ik nu wil is dat hij deze lijst in omgekeerde volgorde laat zien (de laatste aanmeldingen bovenaan), zodat ik niet iedere keer naar beneden hoef te scrollen om te zien of er nog nieuwe mensen zijn bijgekomen. Wie weet hoe ik dit makkelijk voor elkaar kan krijgen?

[code:1:921b602427]<?echo $memrow[user_id]?> … app: <?echo $memrow[group_id]?> … <b><?echo $memrow[user_name]?></b>: <a href="mailto:<?echo $memrow[email]?>"><?echo $memrow[user_address]?></a>[/code:1:921b602427]

Als je de lijst hebt opgehaald kun je hem misschien gewoon sorteren op waarde met (uit mijn hoofd) arsort($lijst) of op sleutel - krsort($lijst)? Doe ik ook bij berichtjes op mijn eigen site, werkt als een speer! :)

[code:1:513dad8133]$result = array_reverse ($input);[/code:1:513dad8133]

dat zou moten werken…

[quote:8a1b18f55b="www.project-euh.com"][code:1:8a1b18f55b]$result = array_reverse ($input);[/code:1:8a1b18f55b]

dat zou moten werken…[/quote:8a1b18f55b]

da’s als je alle resultaten in 1 array hebt zitten…

Als je de resultaten gewoon omgekeerd wil opvragen en iteratief binnenhalen met mysql_fetch_array(), gebruik dan een query van de volgende vorm:

SELECT … ORDER BY veldnaam DESC

je kan DESC (descending) of ASC (ascending) gebruiken.

als je in mysql een datum bestand hebt, kan je daar de query op laten sorteren en die query haal je via de phpcode op. [code:1:fd2d6b8908]select leden, datum from bestand order by datum, descending[/code:1:fd2d6b8908]

de php code weet ik niet uit mijn hoofd dat moet je dan nog effe zelf knutselen.

daan.

[quote:9d5cd0d23b="lieven"]Als je de resultaten gewoon omgekeerd wil opvragen en iteratief binnenhalen met mysql_fetch_array(), gebruik dan een query van de volgende vorm:

SELECT … ORDER BY veldnaam DESC

je kan DESC (descending) of ASC (ascending) gebruiken.[/quote:9d5cd0d23b]

Dit ziet er goed uit. Maar ik heb er absoluut geen verstand van. Ik denk dat dit in de onderstaande code geplaatst moet worden, maar hoe?

[code:1:9d5cd0d23b]<?
$memquery = "SELECT * FROM $emailtable";
$memresult = mysql_query($memquery);
while($memrow = mysql_fetch_array($memresult))
{
?>
[/code:1:9d5cd0d23b]

Je code zou iets moeten worden als [code:1:42a6cf38b5] $memquery = "SELECT * FROM $emailtable ORDER BY ??? DESC"; [/code:1:42a6cf38b5]

Wat er op de plaats van de vraagtekens moet komen hangt af van de vorm van de mySQL-tabel. Kun je even zeggen welk programma / script je gebruikt (ik neem aan dat het een standaard ding is)? Heel eventueel zou je deze veldnaam ook kunnen achterhalen door [i:42a6cf38b5]tijdelijk[/i:42a6cf38b5] het volgende precies voor je stukje code te zetten. Op de webpagina komt dan in het rood een lijstje met mogelijke velden voor op de plek van de vraagtekens.

[code:1:42a6cf38b5]
$tjresult = mysql_query(“SHOW COLUMNS FROM $emailtable;”);
while($tjrow = mysql_fetch_row($tjresult))
echo “<br><font color=‘red’>$tjrow[0]</font>”;
[/code:1:42a6cf38b5]

Even een kleine uitleg: de lijst met resultaten is standaard op een of andere manier geordend. Blijkbaar komt die manier toevallig overeen met de datum waarop mensen zich hebben ingeschreven op je mailinglist. Om die volgorde om te draaien, moeten we de ordening expliciet maken, door middel van ORDER BY ??? . Het veld bij de vraagtekens moet dus de lidmaatschapsvolgorde voorstellen.