PHP & MySQL probleem.

Ik wil dus nu een druk op een knop in flash gegevens in een database invoeren. De pagina kan verbinding leggen, maar als ik de pagina zo ga bekijken krijg ik een parse error . Op deze lijn:

[quote:792809f3d4]
$insertquery = “INSERT INTO $gastenboek (gasten_naam,gasten_email,gasten_text,gasten_datum) VALUES (’$gasten_naam’,’$gasten_email’,’$gasten_text’,’$gasten_datum’)”;
[/quote:792809f3d4]

Wat is er fout aan deze lijn ?
Ik vind het maar niet.
Dank

Doe hem eens zo:

[code:1:c0288d2004]$insertquery = “INSERT INTO” . $gastenboek . “(gasten_naam,gasten_email,gasten_text,gasten_datum) VALUES (’”.$gasten_naam . “’,’” . $gasten_email . “’,’” . $gasten_text . “’,’” . $gasten_datum. “’)”;[/code:1:c0288d2004]

Wat jij namelijk fout doet volgens mij is het feit dat je een string maakt van alles…
Bijvoorbeeld: [code:1:c0288d2004]$a = "$500,98"; [/code:1:c0288d2004] PHP snapt dit als 500,98 dollar. Je moet de inhoud van de variabelen (dus niet de naam zoals je nu doet) er dus telkens aan plakken, en met PHP doe je dat met een punt (.).

In Java is het met een +.

Is je datumveld wel een tekstveld?

[quote:fe3c87a378="Barto"]Is je datumveld wel een tekstveld?[/quote:fe3c87a378]

Volgens mij is datum altijd met quotes eromheen. In ieder geval wel met de databanken waar ik mee heb gewerkt.

Vraag 1: gaat het wel goed met een variabele als tabelnaam? Als je de tabelnaam er hard inzet, krijg je dan nog een parse error.

De syntax die ik gebruik en die bij mij altijd werkt is de volgende:

[code:1:faa56feadc]
$insertquery = "INSERT INTO gastenboek (gasten_naam,gasten_email,gasten_text,gasten_datum) VALUES ("$gasten_naam","$gasten_email","$gasten_text","$gasten_datum")"; [/code:1:faa56feadc]

Al bedankt, men probleem is opgelost! Nu heb ik zelf een flash gastenboek gemaakt met een database en een admin systeem. 8) 8) 8)