(php/MySql) Webwinkel, evt zelf bouwen?

hallo,

er zit misschien een opdracht aan te komen, waarin er een webwinkel neergezet moet worden. Ik weet dat er hier een paar kant-en-klare systemen voor zijn, maar ik zat te denken of ik dit misschien zelf ook kan maken. Ik kan redelijk overweg met php en mysql (toevoegen, opvragen, bewerken, mailen) en volgens mij zal het geen extreem uitgebreid gebeuren worden.
Wat mijn idee is: Alle artikelen (per soort) in een database zetten, als de klant iets wil bestellen doorsturen naar een mail-formulier, eigenaar ontvangt het mailtje en verzorgd de rest. Zie ik nu heel veel over het hoofd? Volgens mij is het zo namelijk wel redelijk aan te pakken, maar ik heb nog geen ervaring met internet-verkoop etc. Iemand tips?

Alvast bedankt,

J.

Verkijk je er niet op. Ik heb op school de opdracht gekregen een webwinkel te maken. Het grootste probleem was dat ik nog niets wist van PHP en MySQL en bijna niks van actionscript (ja, het moest met Flash, leuke uitdaging toch?).

Toen na 10 weken de (2e) projectperiode voorbij was had ik nog bijna niks. Daarom werd het project 10 weken verlengd (3e periode), maar dat was ook niet genoeg. Nu zit ik in de laatste (4e) periode van het schooljaar en ben ik bijna klaar. Toch al weer een paar weken bezig geweest, maar ik ben er bijna…

[quote:fa9a85febb="JaZ86"]....verhaal.....[/quote:fa9a85febb] Zo zou je het erg plat kunnen doen ja. Nog een paar tips:

Zorg er in iedergeval wel voor dat de gegeven van een bestelling opgeslagen worden in de mysql database. Email is niet een betrouwbaar medium, als er ook maar 1 mailtje niet aankomt kan je al vervelende situaties krijgen bij een bestelling.

Wanneer er een bestelling geplaatst wordt, maak een volledigge kopie van de artikellen voor de rekening die je opslaat. Als je dit niet doet en je verandert een prijs in de webshop dan kloppen ineens al je rekeningen niet meer.