[php-nuke] Waar smtp gegevens invullen?

Ik heb php-nuke gevonden en geïnstalleerd op mijn macje. Alles lijkt te werken in de testomgeving die ik nu heb. Maar als ik een gebruiker probeer te registreren wordt er geen activeringsemail verstuurd. Ik ben er achter gekomen dat ik ergens mijn smtp-server moet invullen maar ik kom er niet achter waar. De readme bij php-nuke is zeer sumier en van de diverse fora wordt ik ook al niet veel wijzer. Is er hier iemand die ervaring heeft met php-nuke en mij verder kan helpen?

Als ik me goed herinner gewoon in je Admin gedeelte, dan bij "voorkeuren" en dan kon je ergens onderin eventueel een SMTP invullen. Kan het niet meer met zekerheid zeggen, want ten eerste gebruik ik het niet meer en vulde sowieso die SMTP niet in. Volgens mij pakt PHP-Nuke als default gewoon de mailserver van je domein. Bij mij in elk geval wel destijds...

Ik kan op de adminpagina slechts iets over een pop3 server vinden en dat is bij de webmail functie ofzo, maar die wil ik niet gebruiken. Het gaat mij om de mail die php-nuke aan nieuwe gebruikers verstuurt. Ik zoek nog wel verder (ook naar andere CMS's).

Kiest php-Nuke deze niet aan de hand van het e-mail adres dat je voor verzending opgeeft? Als je bijvoorbeeld webmaster@blablabla.com opgeeft, dat 'ie dan automatisch mail.blablabla.com gebruikt? Bij mij heeft php-Nuke in elk geval op drie verschillende domeinen goed gewerkt, maar dat was dan ook altijd een domein waarbij de mailserver altijd mail.domeinnaam.com was...

Het lijkt me verstandiger om gewoon /bin/sendmail te gebruiken ipv een externe SMTP server, dit is wat phpNuke ook standaard doet. Misschien is er iets mis met je sendmail... check de error logs...

heb je je smtp wel ingesteld in je php.ini?

Er is geen php.ini. Ik had al gelezen dat ik daar iets in moest wijzigen en was op zoek gegaan maar tevergeefs. (Inmiddels heb ik [url=http://www.opensourcecms.com/]opensourcecms.com[/url] gevonden en daar staat nog veel meer lekkers.) Ondertussen klooi ik verder en zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

[edit]OK, php.ini gevonden, ga verder proberen[/edit]

Uiteindelijk is het dan toch gelukt maar het had wat voeten in de aarde.

Allereerst heb ik met deze handleiding sendmail geconfigureerd en aangezet, vervolgens in php.ini een regeltje aangepast en daar het pad naar sendmail ingevuld. En het werkt gewoon!

Oh ja, en tussendoor nog even de Developertools van december 2002 gedownload en geïnstalleerd, geleerd hoe emacs werkt, wat pico ook alweer was, enz, enz.

Bedankt voor jullie opmerkingen, zij brachten me een heel eind op weg.