PHP: variabelen uit mijn URL in een nieuwe URL

De situatie is als volgt: 1. Met een zoekformulier geef ik een zoekopdracht aan een database met een 'POST' action.

1. Vervolgens krijg ik een nieuwe pagina welke een lijst toont van de gevonden resultaten.

2. Omdat het veel resultaten kunnen zijn laat ik het opdelen in meerdere pagina’s met bv 10 resultaten. er verschijnt dus een lijstje “1, 2, 3, 4, 5” waar men op kan klikken

3. Omdat er diverse variabelen (maar niet alle die mogelijk zijn) zijn bepaalt wil ik deze ook weer doorgeven aan de volgende pagina.

4. De vraag is dus eigenlijk HOE krijg ik alle variabelen uit mijn URL in een nieuwe URL

[code:1:2ff1e80dc6]Voorbeeldje:
De URL is
index.php?page=1&kleur=2&hoogte=&breedte=

Dan wil ik de volgende URL maken:
index.php?page=2&kleur=2&hoogte=&breedte=
[/code:1:2ff1e80dc6]

snap niet goed wat je allemaal wil zeggen hoor, maar als het goed is kan je de variabele van uw oorspronkelijke url oproepen in php door

[code:1:145f24aed3]

$page = $_GET["page"];

$url = "http://ww.blabla.com?page=" . $page;

[/code:1:145f24aed3]
Bedoel je iets dergelijks?

Ik geloof dat Klaus de oplossing heeft, maar dan wil je net de andere variabelen opslaan.

$kleur = $_GET[“kleur”];
$hoogte = $_GET[“hoogte”];
$breedte = $_GET[“breedte”];

$page = hier sla je het paginanummer op

Je nieuwe url bouw je dan op met $page, $kleur, $hoogte, $breedte.

Succes!

Ja, de aanvulling van AppeltjeEitje is wat ik uiteindelijk wil, en die oplossing ken ik.

Ik was eigenlijk op zoek naar een functie die mij in een keer de gehele URL teruggeeft.
Dus Domweg geformuleerd:

GET huidige URL;
resultaat: “index.php?page=1&kleur=2&hoogte=&breedte=”

Maar aangezien in er nog in moet ‘sleutelen’ is mijn gedachte misschien toch niet een goede oplossing… en ga ik het op de regulieren maier aanpakken.

[quote:49a283a852="Sambo"][code:1:49a283a852] GET huidige URL; resultaat: "index.php?page=1&kleur=2&hoogte=&breedte="[/code:1:49a283a852][/quote:49a283a852]

Deze informatie staat in een $_SERVER variable. Zie http://nl3.php.net/reserved.variables.

Je kunt alle $_SERVER variabelen bekijken middels de volgende code:

[code:1:49a283a852]
<?
foreach($_SERVER as $key => $value) {
echo $key . ': ’ . $value . ‘<br>’;
}
[/code:1:49a283a852]

[quote:e875a7b087="Sambo"]Maar aangezien in er nog in moet 'sleutelen' is mijn gedachte misschien toch niet een goede oplossing...... en ga ik het op de regulieren maier aanpakken.[/quote:e875a7b087]

Je kunt alle $_POST of $_GET variabelen eerst opslaan in een array. Dan ‘sleutelen’ aan de waarden in deze array. Dan de waarden uit de array in een URL stoppen. Bijvoorbeeld:

[code:1:e875a7b087]
foreach($_POST as $key => $value) {
$sleutelen[$key] = $value;
}

$sleutelen[‘page’]++;

$urlNaSleutelen = ‘index.php?’
foreach($sleutelen as $key => $value) {
$urlNaSleutelen .= ‘&’ . $key . ‘=’ . $value;
}
[/code:1:e875a7b087]

Het voordeel van deze methode is dat, als je later nog variabelen toevoegt die moeten worden ‘meegegeven’ aan de volgende pagina, je niet je hele script aan hoeft te passen.

Toch voor de volledigheid: [code:1:4719feb223]url: pagina.php?a=1&b=2&c=3[/code:1:4719feb223] dan gebruik je: [code:1:4719feb223]$_SERVER['QUERY_STRING'];[/code:1:4719feb223] om het volgende te krijgen [code:1:4719feb223]a=1&b=2&c=3[/code:1:4719feb223]

Ik ga me er op storten. bedankt voor de input!