PHP wil niet uploaden

ik heb een formulier gemaakt om bestande op up te loaden in PHP. Ik heb zelf EntropyPHP 5 en Tyger. Maar mijn code wil niet uploaden. Het scheint dat daar geen premissie voor is. Terwijl deze code wel gewoon werkt op de localhost van een vriend met een Windows bak. Kan ik ergens schrijf rechten in stellen voor mijn lokale webserver?

of doe ik iets anders fout?

Je moet de doelmap de juiste permissies geven:

:apple: + i >> Ownership & Permissions >> Owner == Jij && Everybody can read & write :slight_smile:

gewoon in terminal volgende commando chmod 777 /path/to/dirwaarfileskomen

helaas werken deze oplossingen niet

[quote:336a966e22="MCEddy"]ik heb een formulier gemaakt om bestande op up te loaden in PHP. Ik heb zelf EntropyPHP 5 en Tyger. Maar mijn code wil niet uploaden. Het scheint dat daar geen premissie voor is. Terwijl deze code wel gewoon werkt op de localhost van een vriend met een Windows bak. Kan ik ergens schrijf rechten in stellen voor mijn lokale webserver?

of doe ik iets anders fout?[/quote:336a966e22]
php heeft niets met besturingsysteem te maken.

Heeft die vriend misschien " register_globals = On" staan, en jij “register_globals = Off”?

Zoja… dan is je script niet goed voor register_globals = Off
Je kunt register_globals = On zetten, maar dat is verouderd en kun je beter je script aanpassen.

Om wat meer te weten, zet ook bovenaan:
<?
error_reporting(E_ALL);

Het chmod'en is toch nog gelukt via de command line op de manier zoals jullie zeiden.

Bedankt