phpbb aanpassen

ik ben even wat aan het prullen met een phpbb wel een paar probleempjes:

• ik vind overal in de templates elementen als {L_POST_NEW_TOPIC}, … ik kan echter nergens een pagina vinden waarin die gedefiniëerd worden. waar kan ik die elementen aanpassen?

• welke css file wordt bewerkt wanneer je de stijl bewerkt in het administrator gedeelte? ik kan dat niet vinden in de templates map. er zit wel een css in, maar wijzigingen daaraan worden niet weergeven.

Euh... Snap je probleem niet goed, maar hier gaan we maar!

De code is te vinden, buiten de map “templates”. Dus waar de map templates ook te vinden is, daar staan een heleboel PHP-files, daar worden alle variabelen in gecreëerd.

(De map ‘templates’ en de map ‘language’, etc zijn bedoeld zodat iedereen heel gemakkelijk dingen kan toevoegen en ook dingen wijzigen, taalkundig, grafisch, zonder ook iets van progrmmeren te kennen.)

De stijl die je verandert in een CSS-file, staat in de CSS-file van jouw theme / template dunkt me. Ga daarvoor naar de map ‘templates’, daar jouw template kiezen, bvb ‘subSilver’ en daar staat dan ‘subSilver.css’ (ook nog een CSS-file IEform.css, met specifieke CSS-prul in die enkel MSIE herkent, vaak omdat ze ook iets anders de layout weergeven)

Ik wijzig zelf de CSS rechtstreeks in de CSS-file van het theme.

probeer dan bijvoorbeeld maar eens om je tekstkleur te veranderen in subsilver.css, dat lukt niet hoor. enkel via de browser lukte het mij, maar in dat geval werd subsilver.css niet aangepast, hoewel het toch wel degelijk veranderd wordt