Picture box selecteren

Ik wilde een script maken met AppleScript welk een afbeelding importeerd in een geselecteerde picture box. En vervolgens de volgende picture box selecteerd, en je weer zelf kan kiezen welk afbeelding je wilt importeren.

Ik dacht dat je een volgende box wel kon laten selecteren met “select next picture box” of “set next box as selected”, maar die werkten niet.

is het mogelijk om een picture box te selecteren met AppleScript?

Frederick, In welke app wil je die picture boxen selecteren? Quark, InDesign? Beide prg's bieden uitgebreide scripting ondersteuning.

Erik

oja, sorry

het is in Quark

Dat antwoord heb je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=377948&highlight=#377948]hier[/url] al gekregen; in

[code:1:532990d0a4]
make picture box at beginning with properties {name:"picturebox" & (boxCounter as string), bounds:{(currentyStart as string) & " mm", (pxStart as string) & " mm", ((currentyStart + pHeight) as string) & " mm", ((pxStart + pWidth) as string) & " mm"}, locked:true}
set thispBox to object reference of picture box ("picturebox" & boxCounter as string)
tell thispBox
–import pic here
set image 1 to ((picFolder as string) & (item boxCounter of picList as string)) as alias
set bounds of image 1 to proportional fit
end tell
[/code:1:532990d0a4]
maak je een picture box aan met een naam; vervolgens maak je thispBox een object reference naar de desbetreffende picture box;
eventueel kun je eerst je aangemaakte picture boxen in een array bijhouden, en vervolgens de array aflopen om ze te vullen met beelden

Ja, maar wacht even..

wat ik bedoel is dat je afbeeldingen in een document importeerd waar de boxen al in zijn gemaakt.
en dat je dan per afbeelding kan importeren, en AppleScript de volgende box selecteerd.

met die code kan je wel een afbeelding in een gewenste picture box importeren, maar die moet de picture box eerst nog aanmaken.