Pindakaas

[quote:d9dcb24aed="Pete.Z"][quote:d9dcb24aed="Aeno"]Calvé met nootjes, heerlijk, maar anders C1000 Huismerk! Jum! De Amerikaanse pindakaas vind ik veel te romig, dat is dan ook echt peanut[i:d9dcb24aed]butter[/i:d9dcb24aed] :roll:[/quote:d9dcb24aed]

De reden waarom wij het pindakaas noemen is dat boter niet mag:

[quote:d9dcb24aed]In 1948 kwam het eerste potje pindakaas in Nederland op de markt, maar dat mocht niet onder de naam pindaboter. Boter was namelijk een naam die speciaal was vastgelegd voor echte roomboter. Dus alleen roomboter mocht boter heten. Andere botersoorten hadden de naam margarine. En toen moest er dus een andere naam bedacht worden. De naam pindakaas werd gekozen, omdat pindaboter werd vergeleken met leverkaas. Dat is ook broodbeleg waar helemaal geen kaas in zit, maar wel kaas in de naam heeft.[/quote:d9dcb24aed][/quote:d9dcb24aed]

Waarom mag een boterham dan wel boterham heten?

Hier ook Calve, de gewone welteverstaan. Ook een hele pot per week :D

Ik heb nog nooit pindakaas gegeten :?

Ik ga voor Skippy chunky! :P

[img:b1e0c8273b]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51V840CXPBL.AA280_PIbundle-4,TopRight,0,0_AA280_SH20.jpg[/img:b1e0c8273b]

Heerlijk! Enne … mijn jongste zoon heet Skip. Dus. :slight_smile:

wat een scheit topic, waar slaat dit nou op:S

Maak je druk zou ik zeggen.

OT:

Uiteraard Calvé Pindakaas.

[img:d155f64979]http://www.breaktaker.com/albums/pictures/kids/PeanutButter.jpg[/img:d155f64979]

wat smerig die foto, ik zou hem gelijk bij het vuil zetten..

AH pindakaas! Vooral Biologisch.

Ook een aanrader: zelf malen in de Gimsel, de natuursupermarkt in de Groene Passage in Rotterdam!

[quote:8564ee99c2="midas"]wat smerig die foto, ik zou hem gelijk bij het vuil zetten..[/quote:8564ee99c2]

Ja vies hè? Lijkt net pindakaas.

[quote:e3b30a7c9d="Rub3n"]wat een scheit topic, waar slaat dit nou op:S[/quote:e3b30a7c9d]

Negeer het dan. Of spel in ieder geval normaal en gebruik een leuke smiley: :x :grrr: :nietblij: . De keuze is reuze.

[quote:e3b30a7c9d=“Lothian”]Maak je druk zou ik zeggen.

OT:

Uiteraard Calvé Pindakaas.

[vies plaatje][/quote:e3b30a7c9d]

Is dat een jeugdfoto van Wim T. Schippers?

Calvé, beter kan niet en het liefst met hagelslag van Venz erbij. Lekker onzin bezig zijn we hier.