Pioneer 107 vs. NEC 1520 DVD brander

Er staan overal draadjes over waarom en waar ik welke dvd-brander zou moeten kopen, waarbij de Pioneer 107 veel wordt genoemd. Na de komst van de NEC 1520 Dual Layer kan ik eigenlijk geen argumenten verzinnen om toch de Pioneer te kopen, ondanks dat Apple ze zelf inbouwt in hun G5's.

De NEC wordt namelijk volledig door Toast ondersteund en brandt DVD - / + en DVD RW + / - Ook dubbellaags (als die schijfjes tenminste betaalbaar worden)

Zie ik iets over het hoofd? :sealed:

Nee hoor je ziet niks over het hoofd . Het is alleen de keuze die je zelf maakt. Als je de Pioneer koopt ben er zeker van dat je iApps ermee werken. Nou is een programma als iDVD voor de serieuze videobewerker misschien niks maar de voor de meeste mensen is het toch een leuk stuk gereedschap. Als je de NEC aanschaft zal alleen Toast ermee werken en iApps niet, zo simpel is dat. Het is aan jou om die keus te maken. Ikzelf zie op dit moment het nut van Dual Layer branders nog niet in want de schijven daarvoor zijn moeilijk te krijgen en erg duur (20 euro per stuk hoorde ik).. Bovendien is momenteel alleen DVD+RW geschikt voor Dual Layer en is de brandsnelheid beperkt tot 2 keer. Het zal nog een tijd duren voor DVD-RW ook Dual Layer zal gaan ondersteunen en dan zullen ook de prijzen gaan dalen. Ik zou even wachten want nu is het nog niet nodig om Dual Layer in huis te hebben vind ik. Maar het is jouw keus en als jij graag zo'n brander wilt hebben moet je hem aanschaffen. Veel succes ermee.

als je patchburn gebruikt dan werken alle i apps ook met de nec. Overigens kan je ook de nec 2500 nemen kost maar 85 euro is ook 8 en 4 speed en je kan de firmware hacken zodat het een duallayer wordt als de tijd rijp is.

da's mooi die Patchburner. dan zou ik mijzelf in de vingers snijden om niet gelijk die Nec te kopen. Voorlopig zal ik nog geen dual-layer gebruiken, maar aangezien de meeste tv-dvd spelers DVD + accepteren en die lege dubbele schijfjes heus wel een keer in prijs zullen zaken, ben ik alvast voorbereid op den Toekomscht. :wink:

Zelf heb ik de NEC-2500 gekocht en ben er zeer tevreden mee. Met Patchburn werkt het onder de iApps. Let even op de cd-write speeds. De pioneer is niet echt een speeddemon wat dat betreft, en zijn er betere en goedkopere alternatieven.