Pioneer 107D: + en/of - ?

Hallo Mensen,

Ik lees net op xlr8yourmac dat er een officiele firmware update is voor de pioneer 107D. Deze DVD brander wordt standaard meegeleverd met de nieuwe G5.

Je kan op deze site een native OSX flasher downloaden.
De verbeteringen zijn:

[quote:7840dfd1b9]For Models DVR-107D FW Version 1.18

DVD-R Writability Improvement

+R Writability Improvement

DVD-RAM Playability Improvement

CD Playability Improvement

+R DL DoubleLayer Playback Implemented (NOT Record)[/quote:7840dfd1b9]

Nu vraag ik me af of deze firmware update ook geld voor de drive’s die standaard worden geleverd door Apple, omdat ik bij System Profile voor de 107D bij Revision: A707 zie staan i.p.v. een firmware versie.

Ook omdat de drive 'Pioneer DVD-RW DVR-107D heet, en ik daaruit afleid dat de drive alleen -RW is en dus niet +/- RW.

Voordat ik mijn standaard 107D nu verknal met deze firmware update de vraag of iemand zijn brander geflashed heeft met deze 1.18 firmware… ?

Ik heb een DVR-107D. Het brant + en - zonder problemen. natuurlijk wil Apple alleen - ondersteunen, maar als je het met een + schrijf probeert, dan brant het gewoon!

Ik ben tevreden over de snelheid van de 8X± brander, dus geen reden om het te flashen.

Aha! Zit dus weer onnodig moeilijk te doen... :lol:

Ze noemen deze drive: 107 of 107D of A07. Terwijl het steeds om dezelfde drive gaat. Alleen de ene is bulk en de ander retail met handleiding.

Die firmware kan geen kwaad en zou ik zeker uitvoeren gelet op de dubbele laags leesbaarheid! 8x speed is mooi! Vreemd dat ie niet dubbel brand(8Gb) of doet ie dat wel?

[quote:d9b5eb2112="himac"]Ze noemen deze drive: 107 of 107D of A07. Terwijl het steeds om dezelfde drive gaat. Alleen de ene is bulk en de ander retail met handleiding.

Die firmware kan geen kwaad en zou ik zeker uitvoeren gelet op de dubbele laags leesbaarheid! 8x speed is mooi! Vreemd dat ie niet dubbel brand(8Gb) of doet ie dat wel?[/quote:d9b5eb2112]

Nee, ik heb geen behoefte aan Dubel Layer. Trouwens zijn die schijven peperduur.

Zojuist mij Retail (oem) 107D driver geupdate van 1.13 naar 1.18 zonder probleem.

[quote:3ba1e4bd6f="fnk"]Zojuist mij Retail (oem) 107D driver geupdate van 1.13 naar 1.18 zonder probleem.[/quote:3ba1e4bd6f]

Zie je al een verschil?

Tja,

Mijn Superdrive (pioneer DVR-103) heeft het loodje gelegd.

Heb toen maar besloten de Pioneer DVR-107 D te kopen en die zit nu dus in mijn Quicksilver dual 800mhz G4.
Het branden en lezen van CD’s werkt weer.
Ik zag alleen dat mijn firmware nog op 1.05 staat en dat 1.18 al beschikbaar is.

Maar bij mij wil het updaten niet lukken.

Terminal zegt:

Sorry, you don’t seem to have a suitable PIONEER drive
Quitting…
logout
[Process completed]

En nou weet ik het niet meer
:cry:

[quote:ffb1b4830d="sticker"]Tja,

Mijn Superdrive (pioneer DVR-103) heeft het loodje gelegd.

Heb toen maar besloten de Pioneer DVR-107 D te kopen en die zit nu dus in mijn Quicksilver dual 800mhz G4.
Het branden en lezen van CD’s werkt weer.
Ik zag alleen dat mijn firmware nog op 1.05 staat en dat 1.18 al beschikbaar is.

Maar bij mij wil het updaten niet lukken.

Terminal zegt:

Sorry, you don’t seem to have a suitable PIONEER drive
Quitting…
logout
[Process completed]

En nou weet ik het niet meer
:cry:[/quote:ffb1b4830d]

Maak je geen zorgen er over…Laat die droom maar varen… het is niet de moeite waard :wink:

Staat jouw Pioneer DVR-107 qua firmware ook nog op 1.05?

Mijn systemprofiler geeft zelfs bij diskburning “not supported” aan, terwijl ik toch al een CD heb kunnen branden.

Ik ga maar een paar euro’s riskeren en een DVD-R proberen.

Als iemand verder nog tips heeft of me gerust kan stellen…graag!

[quote:f82ad35c1a="sticker"]Staat jouw Pioneer DVR-107 qua firmware ook nog op 1.05?

Mijn systemprofiler geeft zelfs bij diskburning “not supported” aan, terwijl ik toch al een CD heb kunnen branden.

Ik ga maar een paar euro’s riskeren en een DVD-R proberen.

Als iemand verder nog tips heeft of me gerust kan stellen…graag![/quote:f82ad35c1a]

Ja, staat nog op 1.05 en brant + en -… dus tot nu toe geen problemen gehad! Binnen 10 minuten is de dvd klaar.

Ik heb net een TDK DVD-R (4x) proberen te branden, maar hij geeft een foutmelding met " BUFFER UNDERRUN" terwijl er toch een protectie hiertegen in de Pioneer DVR-107 zou moeten zitten...

Welk merk DVD schijven gebruik jij dan?
En welke versie van Toast?

Bovendien draai ik nog OSX jaguar…misschien maakt dat nog verschil?

[quote:3b73556536="sticker"]Ik heb net een TDK DVD-R (4x) proberen te branden, maar hij geeft een foutmelding met " BUFFER UNDERRUN" terwijl er toch een protectie hiertegen in de Pioneer DVR-107 zou moeten zitten...

Bovendien draai ik nog OSX jaguar…misschien maakt dat nog verschil?[/quote:3b73556536]

Ik gebruik geen Toast maar OS 10.3 vanuit Finder :lol:
Ik gebruik Phillips… 8X schijven.

[quote:241657e6d3="sticker"]Ik heb net een TDK DVD-R (4x) proberen te branden, maar hij geeft een foutmelding met " BUFFER UNDERRUN" terwijl er toch een protectie hiertegen in de Pioneer DVR-107 zou moeten zitten...

Bovendien draai ik nog OSX jaguar…misschien maakt dat nog verschil?[/quote:241657e6d3]

Ik gebruik geen Toast maar OS 10.3 vanuit Finder :lol:
Ik gebruik Phillips… 8X schijven. 48 Euro per 50. bij Opus Duitsland…

okay dan!...misschien...heel misschien zit 't 'm daarin.... heb jij je Pioneer DVR-107 vervangen of zat ie al standaard in je compu? (Da's m'n laatste vraag! Echt!)

[quote:777390350e="sticker"]okay dan!...misschien...heel misschien zit 't 'm daarin.... heb jij je Pioneer DVR-107 vervangen of zat ie al standaard in je compu? (Da's m'n laatste vraag! Echt!)[/quote:777390350e]

Ik heb het vergangen.

Nou, daar kan het dus ook niet aan liggen...

bedankt voor al je antwoorden…

heb nu ook Philips 8x schijven gekocht…'ns kijken of die wel willen.

(Het updaten van de firmware van mijn Pioneer DVR-107D van 1.05 naar 1.18 heb ik inmiddels ook maar opgegeven. :wink: )