pioneer dvr 107d en toast

Ik heb een pioneer dvr 107d in een firewire kastje ingebouwd en op mijn ibookje aangesloten. 1 dvd-r gebrand en daarna 3 dvd+rw 's gebrand en dat ging foutloos. Nu probeer ik dvd+rw nummer 4 te branden en gaat het steeds mis... het brandproces stopt na een 20 seconden en blijft dan hangen. Ik gebruik toast 6.0.3 onder 10.3.3 en philips dvd+rw's iemand een idee waaraan dit ligt? ik heb al permissies gedaan..

Zijn er misschien andere dingen veranderd op je computer? Nieuwe software die ruzie maakt met Toast? Of misschien heeft het ermee te maken dat je de brander zelf in een kastje hebt gebouwd?

Het exacte antwoord kan ik je helaas niet vertellen, ik probeer alleen mee te denken.

Nee geen extra dingen geinstalleerd of zo.. Nu heb ik de dvd+rw eerst helemaal gewist met toast (dus geen quick erase) en nu lijkt het goed te gaan. misschien ligt het eraan dat na de eerste keer fout gegaan te zijn de quick erase misschien niet goed werkt.(?)

Is mogelijk. Maar ik begrijp dus dat het nu goed werkt?

ik heb nu wel de dvd succesvol gebrand. dus dat is wel mooi! maar wat er nou precies aan de hand is weet ik niet.. Ik hoop dat dit met dvd+r en dvd-r niet gebeurt want dat wordt dan wel een dure bedoeling.

Ik hoop met je mee. In ieder geval fijn dat je weer dvd's kunt branden.

hmm volgende probleem is er nu.. dvd speler loopt op de vers gebrande dvd vast :evil: Als ik em in de externe afspeel gaat alles goed maar in de interne maakt het dvd loopwerk zulke rare geluiden dat ik em er snel weer uithaal. Okee ik kan wel afspelen maar dan alleen extern. Is ook niet fijn als je onderweg ben en eens een dvdtje wil kijken.

[quote:0e7897ef1f="jeroenimo"]hmm volgende probleem is er nu.. dvd speler loopt op de vers gebrande dvd vast :evil: Als ik em in de externe afspeel gaat alles goed maar in de interne maakt het dvd loopwerk zulke rare geluiden dat ik em er snel weer uithaal. Okee ik kan wel afspelen maar dan alleen extern. Is ook niet fijn als je onderweg ben en eens een dvdtje wil kijken.[/quote:0e7897ef1f]opgelost! nadat ik de orginele Video_ts folder had verwijderd ging alles weer als normaal.. pffffew, dus ik kan weer normaal dvdtjes kijken op het ibookje zonder externe dvd brander...

Ik heb zelf sinds kort een Pioneer 107D ingebouwd in mijn eMac (lekker klusje trouwens...). Deze brander is een best critisch met bepaalde media. Ik had bv. problemen met Nashua's RW's. Dacht eerst dat het aan de brander/software lag. Toch nog maar even een ander merk geprobeerd en dat ging goed. Maxell RW doet het bij mij prima. Met R's geen problemen. Er schijnt wel weer een firmwareupdate te zijn maar die doet het alleen vanaf een PC...

Ja ik denk dat een firmware update zeker wel wat zou kunnen uitmaken.. nu is het nog te onstabiel om met dvd-r en dvd+r te gaan werken.. (is vooral duur dan) ik houdt het nu eerst maar bij rw tjes dan maar. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n firmware update? Gelukkig heb ik een broertje met een microschoft machine

Ondertussen heeft Toast een update gekregen: van 6.03 naar 6.05.

De firmware update kun je downloaden op [url]http://pioneerelectronics.com/pna/article/0,,2076_4249_39099161,00.html[/url]. Heb het zelf nog niet gedaan, maar ben benieuwd of het wat uitmaakt. Laat het even weten.

De firmware heb ik inmiddels gevonden alleen ik heb effe geen windhoos machine om 'm te flashen. maar je hoort het nog wel van me.. gr J