Pioneer DVR-560 dvd recorder voor aan de tv met PC connectie

Gisteren de Pioneer DVR-560 160GB dvd recorder voor aan de tv met PC connectie gekocht . Hier kan je je tv programma's mee opnemen van de TV en het mooie ervan je kunt je pc aansluiten op de poort. en dan kan je je muziek library, jpgs, divx etc slepen naar de harddisk recorder en zo bekijken / luisteren via je tv.

Echter je voelt hem al aankomen werkt dit alleen met een bloody PC ! op het moment dat ik hem aansluit opent hij iphoto en doet hij verder niks. Op de pioneer site staat geen woord over mac , alleen maar pc…iemand hier ervaring mee.

Ik vindt het bekrompen van dit soort bedrijven dat ze niet 2 of 3 besturings programmas ondersteunen.
zoals windows, linux en macosx…

Iemand hier een oplossing voor ?

Het is een beetje achteraf lullen; maar had je dat niet beter vóóraf na kunnen kijken?

Komt er geen extra schijf in de finder links bij de andere schijven?

Wat ik begrijp uit de [url=http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/926841E56296A546C12574DA00246D00/$File/VRC1471_DVR-560H-K.pdf]manual[/url] presenteert de [url=http://www.pioneer.nl/nl/products/42/125/DVR-560H-K/media.html]DVR-560H-K[/url] zich als een USB storage device.

Krijg je geen extra device te zien in de Finder?

Het openen van iPhoto kun je overigens uitzetten in de fotolader (Image Capture) preferences.

Bevalt de Pioneer verder wel (gebruikersgemak e.d.), want ik heb nu nog een Philips die wat kuren heeft, en wilde als ik een nieuwe nodig heb een Pioneer kopen.

Hoe is de opname kwaliteit trouwens?

Pioneer werkt overigens super, ik gebruik wel de manual timer ipv guideplus zodat je zeker weet dat hj de film op tijd opneemt, via camcorder, usb sticks ook allemaal prima.

Ik had eerst een sony gekocht maar heb hem omgeruild voor de pioneer. tevens dacht ik dat ze tegenwoordig wel met een mac zouden kunnen samenwerken. maar kennelijk niet. niet super erg maar toch een minpuntje. de finder vindt hem ook niet. ik zat eigenlijk te wachten op een apple tv of een mini die kon opnemen, maar duurt allemaal te lang en een gemiste kans van apple om echt een reden te hebben om toto aanchaf te gaan van een apple tv.