Pioneer DVR-A07/ DVR-107

Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. het inbouwen van een DVD brander. Ik heb begrepen dat de Pioneer DVR-A07 & DVR-107 goed compatible zijn met Iapps, Final cut enz.

Maar wat is het verschil tussen de DVR-A07 & DVR-107 gaat het hier om een retail en OEM versie of zit er daadwerkelijk verschil tussen beiden?

Heeft iemand ervaringen met deze hardware en eventueel tips voor de instalatie ervan?

Alvast bedankt,

Maccelijk :apple:

Naar mijn weten zit er qua drive geen verschil in....

Volgens mij is het ook retail of OEM. De 107 heb ik niet, maar de 106 doet het goed hier aan m'n ouwe iMacje. Er zit een kastje van een CD-rw omheen. Ik toast met Toast.

Ik heb een DVR-107 (OEM, bij Mycom vandaan) ingebouwd in een G4/400mhz AGP en dat zonder enig probleem.

Werkt perfect onder alle Apple applicaties en uiteraard met Toast 6.0.

Inbouw was een fluitje van een cent. Alleen het kapje aan de achterkant eraf halen.

Ik heb bij mij er ook een ingebouwd. Ik had er geen ervaring mee, en ik wist totaal niet wat ik moest doen. Ik heb het gewoon gedaan en precies gekeken hoe ik de ander er uit haalde en keek waar die allemaal aan vast zat. Ik had het uiteindelijk in een kwartiertje gedaan. Geen enkel probleem.

Was best trots op mezelf. :stuck_out_tongue:

Hai ik heb hier een DVR-106D ingezet is het zelfde als een A06 (weet niet zeker). de 106 doet het wle gewoon. MAAR als je een probleem hebt dat de iApps het niet doen met de nieuwe DVDwriter. BV iTunes voor het branden van en muziekCD. moet je ff in google zoeken naar Patchburn II . die zorgt er weer voor dat je kan branden van uit iTunes.

Misschien een lul verhaal voor niets maar ja . Succes.

Bij de 107 krijg je alleen de drive verpakt in plastic. De A07 zit in een mooie doos met handleiding en software (voor windows alleen, dacht ik). Dus koop lekker de 107: goedkoper en je hebt wat je nodig hebt.

en al eerder gezegd, maar ook hier lijkt het me handig:

ze zijn nu bij www.opus.nl in de aanbieding voor 87 euro, inclusief btw.

zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21032&highlight= :wink:

Bedankt allemaal!

Het is gelukt en de eerste backup is alweer gedraaid! Ik heb uiteindelijk de Pioneer DVR-A07 (bij Mycom) gekocht, omdat de DVR-107 in Zwolle niet te verkrijgen is! Ik had e’m vandaag nodig dus via internet bestellen was ook geen optie. De installatie was vrij eenvoudig, vergeet alleen niet het frontje van de lade eraf te halen!!!

Met vriendelijke groet,

Maccelijk :apple:

Bij mijn [b:019a672a21]imac[/b:019a672a21] heb het frontje gewoon laten zitten. Geen probleem hoor.

Hans

Het verschil tussen OEM en Retail zit hem in de verpakking. Bij OEM krijg je alleen de kale drive in een plastic zakje en zit er geen support bij van de fabrikant. Bij Retail zit dezelfde drive in een mooie doos voorzien van een lege DVD en wat software. Helaas werkt die software alleen op Windows en ik kan je vertellen dat het vaak waardeloos is aangezien ik ook een PC heb met die zooi. De iApps zijn wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker en doordachter van opzet. Daarom raad ik je aan de OEM te kopen, dat scheelt vaak enkele tientjes want aan de software heb je toch niks. Support van Pioneer is niet nodig aangezien de drive wordt herkend als 'door Apple geleverd/ondersteund'. Support is dus verzorgd door Apple. De Pioneer DVR-107D kost rond de 100 euro bij MyCom. Veel plezier met je aankoop.