Pioneer dvr110 in de Powermac G4??

Mijn drive is haperend. Ik wil een Pioner DVR110 aanschaffen. Loop ik hierbij tegen onverwachtte problemen aan i.v.m. comptability met FCE, iDVD en Toat Titanium? Heb eens gehoord dat als je hem niet bij Apple koopt dat dat het geval zou kunnen zijn. Of moet ik daarna de duurdere uitvoering van DVD Pro aanschaffen?

Thanks for your comment.

Je kunt in principe elke brander installeren, maar de volgende dingen werken niet/niet goed;

• iLife
    Je kunt met de iLife programma’s niet direct branden. Dus een CD’tje branden vanuit
    iTunes werkt niet. Het kán wel, maar dan moet je Patchburn 3 installeren :wink:
    Als je dat niet wilt, dan zou je met bijvoorbeeld iDVD eerst een DMG moeten maken,
    en dan de DMG omzetten in Toast (en als DVD branden).

• Toast
    Geen probleem… die herkent en werkt gewoon zoals altijd

• FCP
    durf ik niet te zeggen, maar ik dénk dat dat ook geen probleem zal zijn.

Mvg,
Joram

Gelijk doen. Kost 55 euro o.i.d. Heb het zelf een half jaar geleden gedaan (een Pioneer 109 in een externe LaCie brander) en het loopt als een trein.

voor prijsreferenties:
www.alternate.nl
www.informatique.nl
www.mycom.nl

Ik heb de Pioneer 110DVR in mijn iMac G4 laten bouwen. Werkt perfect. Ook met alle Apple software zoals iDVD, FCE en Toast. CD maken vanuit iTunes uiteraard ook.

Inderdaad gelijk doen,ik heb hier ook een Pioneer 110 in een G4-800 gezet en behalve Double-layer schijven kan ik nu ook de schijven branden die mijn vervangen Pioneer 106 meteen uitspuugde. :)

Ben zelf nog geen problemen tegengekomen. Heb een 110D in mijn G4 powermac gezet (voor weinig bij de MyCom). Maar heb (nog) niet alle brandopties die jij opsomt geprobeerd.....

[quote:fdfdce9b0e="joram"] - iLife Je kunt met de iLife programma's niet direct branden. Dus een CD'tje branden vanuit iTunes werkt niet. Het kán wel, maar dan moet je Patchburn 3 installeren ;)[/quote:fdfdce9b0e] Precies, Patchburn, niks mis mee dus gewoon installeren die hap, en je drive werkt overal in. Hier draait een oude 106 in een G4 als een zonnetje.

Nou, ik ook dan maar gelijk een vraag: kan ik deze brander dan ook zelf in mijn iMac G4/700 met nu nog CD/RW plaatsen? Ik ben niet bang voor een beetje knutselwerk, maar kan ik hem zo 1 op 1 omwisselen? FF zeker weten voor ik hem bestel...

kijk ff op www.xlr8yourmac.com daar heb je zo een eventuele beschrijving gevonden.

[quote:77cea23923="joram"]Je kunt in principe elke brander installeren, maar de volgende dingen werken niet/niet goed;

• iLife
    Je kunt met de iLife programma’s niet direct branden. Dus een CD’tje branden vanuit
    iTunes werkt niet. Het kán wel, maar dan moet je Patchburn 3 installeren :wink:
    Als je dat niet wilt, dan zou je met bijvoorbeeld iDVD eerst een DMG moeten maken,
    en dan de DMG omzetten in Toast (en als DVD branden).

[color=red:77cea23923]Fout iLife werkt perfect onder de Pi 110D[/color:77cea23923]

• Toast
    Geen probleem… die herkent en werkt gewoon zoals altijd

• FCP
    durf ik niet te zeggen, maar ik dénk dat dat ook geen probleem zal zijn.

Mvg,
Joram[/quote:77cea23923]

Perfecte brander zet het wel op Master voor meer info zie hier;
http://forum.rpc1.org/portal.php