pivot problemen

als ik ook maar iets verander in de templates, zoals de kleur, is meteen dat hele ding naar de klote. Die standaard template is oerlelijk, doe ik iets fout?

Hoezo?

Je moet wel even graven voordat je precies inziet wat waar geprogrammeerd wordt, maar in feite is de hele opzet netjes in CSS. Dus doet u ons eens een voorbeeldje? Standaard is ook maar standaard. In de handleiding (bij Bob op de site) staat toch redelijk uitgebreid wat en hoe.
Ik heb nooit ergens losse templates gevonden, maar er zullen vast wel mensen zijn die hun kunst(en) ter beschikking stellen.

[url=http://www.ibbu.nl/~ibb173/weblog/index.php]goed[/url] [url=http://www.ibbu.nl/~ibb173/weblog/new_weblog.php]fout[/url]

ik ben vrijwel niet bekend met css, is er een korte factsheet dat je aan de slag kan ofzo ergens te vinden?

bij de link fout is het enige dat ik veranderd heb in de template.css file dat ik de achtergrondkleur heb veranderd, en meteen verspringt de hele zooi…

edit: dat de kalender en shit niet werkt: ik weet dat dat aan de safe mode ligt, heb ook al contact hierover opgenomen met de beheerder

Er is wel meer mis... Ik kan het ook zo snel niet zien (heb Pivot niet meer op deze machine staan) maar de rechten van de diverse mappen staan niet goed. In de rechterkolom staat daarom een hele lijst met foutmeldingen.

Het is nu een beete laat, maar begin maar eens met lezen:
http://www.pivotlog.net/help/help_changing_templates.php

Ik denk dat er twee dingen mis kunnen zijn. De rechten op de mappen staan niet goed en als je zaken in de CSS aanpast dan moet je goed opletten dat je de syntax (dus de manier waarop een regel geschreven wordt) in tact blijft. Vergeet je een } of een ; dan loopt alles vanaf dat punt in het honderd en worden de regels niet meer uitgevoerd.

Je CSS klopt nog steeds geloof ik. Geen punten of komma's verkeerd.

Wel heb je nu in de foute pagina links bij linkdump opnieuw een commentform staan. Dat klopt niet. maar die zul je er in je HTML template (frontpage_template.html) wel ingeknutseld hebben.

Probeer eerst eens de rechten van de mappen goed te zetten (via een FTP programma)

Ook een reden waarom je Pivot niet zal werken, is dat -zoals in beide templates te zien is aan de rechterkant- PHP in Safe mode draait. Dit wil zoveel zeggen als dat PHP in een beperkte modus draait, wat Pivot niet leuk vindt. Ik denk dat je daar ook nog even naar moet kijken; of je hosting partij het laten aanpassen (wat ze hoogstwaarschijnlijk niet zo gauw zullen doen), zelf hosten, of een ander weblog-pakket gebruiken, bijv. Movable Type.

Met wat moeite kun het wel in safe mode aan de praat te krijgen zie [url]http://www.pivotlog.net/help/help_dealing_with_safe_mode.php[/url]

succes, Jos

[quote:e67a28a6a5="KeKo"]edit: dat de kalender en shit niet werkt: ik weet dat dat aan de safe mode ligt, heb ook al contact hierover opgenomen met de beheerder[/quote:e67a28a6a5]

zoals gezegd, die safe mode dat die niet werkt boeit me niet, dat komt wel, onder mijn ‘goed’ linkje staat dat ook. het gaat mij erom dat onderin beeld het reactieformulier over andere heen staat. Dat dat bewerkt wotdt in de frontpage template weet ik, maar het mooie is, ik ben daar niet aangekomen! Zoals gezegd heb ik [b:e67a28a6a5]alleen[/b:e67a28a6a5] aan de opmaak css file gezeten en daar de body achtergrondkleur veranderd. (die niet eens is veranderd)

SVP dus geen reacties meer over de niet werkende zooi in de rechterkolom, want dat is niet mijn probleem…, maar zoals altijf ben ik jullie allen wel erg dankbaar voor jullie adviezen en raad!

Dan kun je wel heel hard hier roepen dat je niet aan die temp pagina bent geweest, maar wat dan? Onder linkdump staat toch gewoon het complete reactieform gestopt?

[code:1:4cbb46dabb]<div id="leftcolumn">

&lt;div class=&quot;block&quot;&gt;
&lt;h3&gt;About&lt;/h3&gt;
&lt;p&gt;blabla &lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;

&lt;div class=&quot;block&quot;&gt;
&lt;h3&gt;Linkdump&lt;/h3&gt;

<form method="post" action="/~ibb173/weblog/pivot/submit.php#message" id="form">
<!-- formulierenzooi →
</form>
</div> [/code:1:4cbb46dabb]

De enige tip die ik je kan geven is toch te kijken naar je templatepagina en er desnoods een nieuwe voor in de plaats te zetten.

heb geprobeerd om pivot te installeren om kekos probleem te bekijken, maar ik krijg het niet voor elkaar om de blogger actief te krijgen. bij het maken van de frontpage krijg ik deze foutmeldingen: Write: ../archives/archive_2004-w23.php Write: ../index.php Write Error. Could not open file for writing: ../index.php Write Error. Could not write to file: ../index.php Write: ../rss.xml Write Error. Could not open file for writing: ../rss.xml Write Error. Could not write to file: ../rss.xml Write: ../atom.xml Write Error. Could not open file for writing: ../atom.xml Write Error. Could not write to file: ../atom.xml Write: ../archives/archive_2004-m06.php Write: ../new_weblog.php Write Error. Could not open file for writing: ../new_weblog.php Write Error. Could not write to file: ../new_weblog.php Write: ../rss.xml Write Error. Could not open file for writing: ../rss.xml Write Error. Could not write to file: ../rss.xml Write: ../atom.xml Write Error. Could not open file for writing: ../atom.xml Write Error. Could not write to file: ../atom.xml Write: ../archives/archive_2004-w5.php Write: ../archives/archive_2004-m01.php

Done!
heb alle mappen via command i lezen en schrijf mogelijkheden gegeven, of moet je dat ergens anders doen. het staat allemaal in mijn library/webserver/documents iemand een idee?

daan.

edit* heb chmod instelling in pivot zelf veranderd van 0644 naar 777 in administration>configuration.

[quote:7c286afb24="Deskman"]Dan kun je wel heel hard hier roepen dat je niet aan die temp pagina bent geweest, maar wat dan? Onder linkdump staat toch gewoon het complete reactieform gestopt?

De enige tip die ik je kan geven is toch te kijken naar je templatepagina en er desnoods een nieuwe voor in de plaats te zetten.[/quote:7c286afb24]

ik heb in dreamweaver zoals gezegd de kleur verandert, das alles. Het enige dat ik me kan voorstellen als ik dit zo zie is dat er bij de save iets veranderd is ofzo, wel iig bedankt!

Ik heb een paar weken geleden een weblog op basis van Pivot opgezet. Je hoeft niets in Dreamweaver of iets anders aan te passen. Als je Pivot eenmaal goed opgezet hebt, kan je via de ADMINISTRATION modules van alles aan passen. Dan gaat het goed. Ik heb nog niet geprobeerd achtergrond kleur aan te passen, maar ik heb wel de layout en her en der wat lettertypes en fontgrootte aangepast.

Kijk maar naar mijn weblog
Als je dit probeert, alles leest zoals aanbevolen en toch met problemen zit, misschien kan ik nog helpen.

Succes, Allan

Oh, scheisse. Niet met dreamweaver aan de pagina's zitten. Er zijn eigenlijk maar twee routes. Dat is rechtstreeks in een texteditor (BBEdit lite voldoet) of in de 'edit' schermen van Pivot zelf.

Dreamweaver doet twee dingen niet goed. Het past vaak de code aan (handig, maar je weet nooit precies wat er gebeurt) en je kunt niet precies zien wat je doet omdat het niet goed in staat is de pagina’s te laten zien. Voor het editen van files die ergens anders uit komen of met de hand zijn gemnaakt is DW niet de fijnste optie.

Toch kan ik me ook dan nog niet voorstellen dat er zaken zo van slag af raken…

Unstuff je pivot nog een keer en zet er een nieuwe template in.

bedankt!

maar nu een ander probleem, ik heb het een en ander al gewijzigd, maar als ik de frontpage nu rebuild, doet hij dat dus niet meer…
heb ook al de index dus verwijded en dan gekeken of ie een nieuwe aanmaakt, dat doet ie ook niet meer. Het geheel er opnieuw opzetten levert hetzelfde probleem op. de eerste keer wel, daarna niet meer…
link

Keko,

de index.php moet op het hoogste niveau binnen de folder structuur (dus in de folder ~ibb173) aangemaakt worden, het lijkt alsof je wat verandert hebt. In de folder PIVOT moet ook een index.html en een index php zijn, maar die zijn anders van opzet. probeer je misschien iets locaals opnieuw te genereren? dat hem ik namelijk eerst ook gehad, genereer je ook vanuit admin of … ?

Behoorlijk late reactie, maar heb je er (toen) aan gedacht dat de map waar je je hele weblog in zet ook via chmod naar 777 moet zetten? Of sta je op een server waar de PHP in safemode staat? (bij dat laatste kan je nooit pivot laten werken.