Ik wil graag een pixel art tutorial doen, maar daar moet je dus een schuin lijntje trekken, hoe doe ik dit in photoshop? Waarom is er niet naast die pencil tool, zo’n line tool? En als ik een schuine lijn zou trekken, dan krijg ik dus nog van die wazige randen eromheen.
Weet iemand een simpel programmaatje voor OS X, waarmee ik leuke pixel tekeningetjes kan maken, anders dan photoshop, en eentje die minder zwaar is?
Maar, als ik nou een schuine lijn wil, 2 pixels breed en dan weer 1 pixel omlaag. Als ik dan een schuine lijn trek, wil ik wel het lijntje direct zien, zodat ik kan zien hoe die loopt
Heb het gevonden. Onder het menu bij rectangletool zit de linetool. Klik vervolgens in de option-bar op het knopje fill pixels. Vink vervolgens anti-alias uit en je kunt een lijn trekken. Je ziet nog steeds niet direct de picels, maar het komt al in de buurt.
[quote:0f99efa175="Vasilis"]Kies de penciltool in photoshop. Klik 1 keer op het beginpunt, druk de shifttoets in en klik op het eindpunt. Tadaa, een rechte lijn zonder antialias.[/quote:0f99efa175]