pixel garantie

Hallo iedereen,

Nu net de nieuwe schermen van apple uit zijn wil ik er natuurlijk ook een bij mijn G5.
Ik wilde eigenlijk direct al die 20inch gaan bestellen maar toen dacht ik opeens aan al die dode
pixels die een tft kan hebben. Is het verstandig om online zo’n beelscherm te bestellen bij apple. En als er een dode pixel inzit of ik deze dan gewoon kan terug sturen?

Misschien weet iemand anders andere online winkels die een pixel perfect garantie afgeven?

alvast bedankt!
Jules

Ik heb ooit eens gehoord dat in de kleine lettertjes staat dat er maximaal 5 dode pixels op het scherm mogen voorkomen....weet niet of het waar is. Werd mijn broer vertelt toen ie een imac 17" kocht en twee dode pixels had. Is daar echter niet mee akkoord gegaan en heeft zijn geld teruggeeist. Toen kwamen ze alsnog over de brug met een nieuw beeldscherm.

Maar was in een macstore gekocht…niet via internet!

[quote:1be98cfa5b="G5"] Ik wilde eigenlijk direct al die 20inch gaan bestellen maar toen dacht ik opeens aan al die dode pixels die een tft kan hebben. Is het verstandig om online zo'n beelscherm te bestellen bij apple. En als er een dode pixel inzit of ik deze dan gewoon kan terug sturen?[/quote:1be98cfa5b]

Ja, dat is heel verstandig.

Als je online bestelt, is het volgens de wet op de consumentekoop een “koop op afstand”
dat betekent dat je je aankoop, zonder opgaaf van reden, binnen 7 dagen terug kan sturen en zo de koop ongedaan kan maken. De verkoper is verplicht jou het volledige aankoopbedrag terug te betalen, minus de werkelijke verzendkosten.

5 dode pixels vind ik wel al heel erg veel!!! ik heb op mijn pc schermpje 1tje en ik word er al gek van. ik zou denken dat apple een zero dead pixel garantie heeft? zo'n duur merk zou dat toch mogen, vind ik