Plaatje(cover) bij liedje op de ipod!

Ik weet niet hoe ik in itunes 1 afbeelding gelijk bij alle liedjes kan zetten. Ik weet dat ik een afbeelding kan slepen naar dat vierkantje linksonder op een geselecteerd nummen. Maar ik wil die ene afbeelding voor die hele lijst met liedjes, het zou veel werk kosten om nu steeds omstebuurt een afbeelding te slepen dan ben ik lang bezig. (ik heb ook die functie toegpast in een menu bij muziek: albumhoes weergeven bij de liedjes of zo) Weten jullie hoe ik in een keer een afbeelding voor de hele lijst kan selecteren?? Heb net ook de zoekfunctie toegepast maar kon het daar niet zo goed vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :wink: Alvast bedankt.

Alle nummers selecteren waar je die hoes op wilt hebben en dan gewoon de hoes-afbeelding naar datzelfde vierkantje linksonder slepen.

Gewoon hetzelfde als met één nummer dus.

Gewoon alles selecteren en dan het info-venster opvragen... plaatje erheen slepen en klaar.

Ik heb hier even geen afbeelding om te testen, maar ik zou zeggen:

selecteer alle betreffende liedjes, en druk op Appel + I.

Daarna kun je wel de optie ‘afbeelding’ kiezen… dus zo moet het gaan. Je kunt op die manier ook andere zaken (id tags) instellen voor meer nummers gelijk.

Heb je apple of PC?

Groet,
Marius

... zucht wat ben ik toch traag.... twee waren me voor...

Nou ja, ik wijd het maar aan m’n brakke connectie.

Marius

Bedankt voor jullie snelle reacties.. Ik heb het net geprobeerd om alle liedjes te selecteren en dan de afbeelding te slepen, maar dat lukt niet... Wat wel lukt is 6 liedjes slecteren en de afbeelding er naar toe slepen... Dus bij mij in ieder geval lukt het alleen om het met 6 liedjes te doen. Dat is niet zo'n heel groot probleem hoor, 6 is altans veel beter dan 1! Dus bedankt en als er nog verdere problemen zijn dan meld ik het wel!

Bizar.

Als het met 6 liedjes gaat, moet het ook met 600 gaan.

Krijg je een foutmelding ofzo? En zo ja: wat is die fout dan. Zitten tussen je gekozen nummers per ongeluk video bestanden? Mogelijk dat die problemen opleveren?

Ik zou toch nog even verder studeren eraan.

Marius

Het is best wel raar. Daarnet ging ik weer een aantal iedjes selecteren en als ik bijvoorbeeld aan het selecteren ben en ik heb er 3 geslecteert en bij de 4e weergeeft dat vierkantje linksonder: Albumillistratie niet bewerkbaar, maar ik ging gewoon door met slecteren en bij de 8e is het opeens wel goed en kon ik dus gewoon een plaatje invoegen. Dus nu kan ik denk ik wel grote groepen te gelijk doen. Alleen is het dus raar dat is soms die melding geeft: Albumillistratie niet bewerkbaar. Weten jullie misschien ook hoe je zo'n plaatje fullscreen op je ipod kan krijgen? Ik weet wel dat ik in de fotoalbums gewoon fullscreen de fotos kan bekijken maar bij een album hoes van een liedje (dus niet in de fotomappen) weergeeft ie er nog een witte ruimte (balken) er omheen.

Wellicht zitten er gekochte muziekbestanden tussen?

Het zou kunnen zijn dat het daar niet bij kan? Omdat die met illustratie worden geleverd.

Ik opper maar wat… ik kan het op dit moment niet echt uit proberen, en dat was het eerste waar ik eigenlijk aan dacht nu…

Groet,
Marius

Je moet de albumnaam van alle liedjes die je dezelfde albumhoes wilt geven hetzelfde maken. gewoon alles wat je dezelfde afbeelding wil geven selecteren, infovenster, dan bij album vul je x in, alles selecteren, hoes plakken, en de albumnamen terugzetten.