plaatje in mail direct tonen, al een oplossing voor?

ben bezig met email invitations waarin een image (jpg bijv.) direct getoond moet worden als het mailtje geopend wordt. vaak werkt het, vaak nog niet. Als het niet lukt dan is het bestand meegezonden als attachment. Bestaat er al een oplossing voor dit probleem, behalve het wijzigen van de instellingen van de mailclient van de ontvanger van de mail?

Het werkt wel met mijn maxbulkmailprogje: ik maak dan een mooie text/html mail met plaatjes die online staan, maar een geforwarde maxbulkmail werkt niet :frowning: en bovendien moet de klant de electronische flyer zelf kunnen versturen naar zijn mailinglist. Dus: ik lever een bestandje aan wat de klant aan zijn mail kan toevoegen en dit bestandje wordt getoond zodra de ontvanger het mailtje opent.

Ik ben ook aan het expiremteren met maxbulkmail, maar die doet het bij mij ook niet. Blijkbaar gaat het onder Panther wel. Ik vraag me af hoe apple zijn html-mails opstelt, die werken dan weer perfect.

nou een html mail met maxbulkmailer mailen/maken/ontvangen gaat perfect alleen het forwarden ervan is dramatisch.

het ligt aan de instellingen van degene die jouw html mail forward, met Lotus Notes werkt het in ieder geval niet, met outlook express moet er een instelling aangepast worden onder 'format' --> 'send pictures with message' moet uitstaan, zorg er ook voor dat jouw html mail gecodeerd is als utf-8