Plaatje vergroten

Beste mensen,

Ik zou een jpg willen vergroten zonder kwaliteitsverlies (dus zonder dat de pixels opblazen),
Het is een super strak plaatje, en je merkt het meteen als als de kwaliteit verminder…
Hoe kan ik dit in photoshop doen?

Groeten
Jonas

Post het plaatje eens.

En geef meteen even wat meer info:
• Waar heb je het voor nodig, web of print?
• Hoe groot moet het beeld worden?

Niet! Een .jpg vergroten [u:bf6409dcb2]zonder[/u:bf6409dcb2] kwaliteitsverlies kan niet. En als je er eventueel in zou slagen om zelf iets te bouwen dat het wel kan... dan hoef je nooit meer te werken... zoveel geld zou je ermee kunnen verdienen. :P

[quote:1ab7e00af1="huinkroese"]Post het plaatje eens.

En geef meteen even wat meer info:
• Waar heb je het voor nodig, web of print?
• Hoe groot moet het beeld worden?[/quote:1ab7e00af1]

Ik weet niet of dit zomaar mag ivm met de rechten enz,
maar we zullen het toch maar ff doen :slight_smile:

Ik heb het plaatje van blaugallery.com, het is gewoon een voorbeeld van een doek dat je er kan bestellen, maar ik vondm zo mooi datkm als achtergrond wil instellen… Alleen is m’n scherm resolutie een beetje te hoog, en het plaatje te klein…

plaatje

Ik zou de hoogte op 1050 pixels moeten hebben…
En de verhouding zou dan gewoon moeten blijven natuurlijk…

Groeten
jonas

Voordat ze er een .jpg van gemaakt hebben was het volgens mij een vectorbestand... en die kun je wel uitrekken zonder kwaliteitsverlies. Dit gaat helaas niet lukkken... tenzij je hem helemaal opnieuw tekent als vector.

[quote:dca60edce2="Zakske"]Voordat ze er een .jpg van gemaakt hebben was het volgens mij een vectorbestand... en die kun je wel uitrekken zonder kwaliteitsverlies. Dit gaat helaas niet lukkken... tenzij je hem helemaal opnieuw tekent als vector.[/quote:dca60edce2]

of Live Trace hebt in CS2 :wink:

http://img77.imageshack.us/img77/9930/butterfly27pi.jpg Kijk eens wat je hiervan vindt.

Wat is live Trace?

Ik heb wel Cs 2 :slight_smile:

Het was idd een vectorbestand, maar zo’n kunstwerk kan je toch niet namaken…
Dus ik zal het op een andere manier moeten doen…

Jonas

Nee dit gaat niet lukken... wat je probeert is gewoon onmogelijk. Waar moet photoshop in hemelsnaam de informatie om de resterende pixeld mee op te vullen vandaan halen? De methode die Photoshop hiervoor gebruikt is 'interpolatie'. Maar dit werkt niet in extreme vergrotingen. Ik zou een andere achtergrond zoeken.

[quote:07f4bce45c="marloez"][quote:07f4bce45c="Zakske"]Voordat ze er een .jpg van gemaakt hebben was het volgens mij een vectorbestand... en die kun je wel uitrekken zonder kwaliteitsverlies. Dit gaat helaas niet lukkken... tenzij je hem helemaal opnieuw tekent als vector.[/quote:07f4bce45c]

of Live Trace hebt in CS2 ;)[/quote:07f4bce45c]

Zei het meisje met de gelivetracete avatar. :wink:

[quote:e004cded3e="wjgmspeedy"]http://img77.imageshack.us/img77/9930/butterfly27pi.jpg Kijk eens wat je hiervan vindt.[/quote:e004cded3e]

Dat ziet er al een pak beter uit!
Ontzettend bedankt

Jonas

als je een vector bestand wilt moet je me even pb'en met je email adres :D

[quote:619fb85ca2="Zakske"][quote:619fb85ca2="marloez"][quote:619fb85ca2="Zakske"]Voordat ze er een .jpg van gemaakt hebben was het volgens mij een vectorbestand... en die kun je wel uitrekken zonder kwaliteitsverlies. Dit gaat helaas niet lukkken... tenzij je hem helemaal opnieuw tekent als vector.[/quote:619fb85ca2]

of Live Trace hebt in CS2 ;)[/quote:619fb85ca2]

Zei het meisje met de gelivetracete avatar. :wink:[/quote:619fb85ca2]

ik had het ook met de pentool kunnen doen, maar daar had ik even geen zin in :slight_smile: :wink:

Wanneer je de plaat echt serieus goed en groot moet hebben, dan kom je met een uurtje lijnentrekken met het pengereedschap heel ver. Altijd lullig als Livetrace deze mooie vrouwelijke vormen net te hoekig traced. Neem die plaat van mr. Speedy als onderlegger, dan is het nog makkelijker.

[quote:c98b240ee5="Martiniman"]Wanneer je de plaat echt serieus goed en groot moet hebben, dan kom je met een uurtje lijnentrekken met het pengereedschap heel ver. Altijd lullig als Livetrace deze mooie vrouwelijke vormen net te hoekig traced. Neem die plaat van mr. Speedy als onderlegger, dan is het nog makkelijker.[/quote:c98b240ee5]

hij komt er bij mij in de verste verte niet hoekig uit hoor! ;)Geen verschil zelfs!
Maar met het pennetje is deze ook prima te doen, als ik tijd had zou ik m zo maken…

Ik heb je gePBt marloez,

Ik ben ook even met live trace aan het knoeien :slight_smile:
Maar heb niet echt veel kaas gegeten van illu en photoshop…

:slight_smile:

[quote:853f855e38="marloez"] hij komt er bij mij in de verste verte niet hoekig uit hoor! ;)Geen verschil zelfs! Maar met het pennetje is deze ook prima te doen, als ik tijd had zou ik m zo maken...[/quote:853f855e38] Herkent ie ook precies die 6 tinten en maakt ie daar swatches van? (incl de twee donkerbruine van de achtergrond met vlinders).

[quote:977628422a="wjgmspeedy"]http://img77.imageshack.us/img77/9930/butterfly27pi.jpg Kijk eens wat je hiervan vindt.[/quote:977628422a]

Maar met welk tool heb je dit resultaat nu bereikt? Chonazz schijnt er tevreden mee te zijn.

Hiermee: http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=7

[quote:37dc55f35c="Martiniman"][quote:37dc55f35c="marloez"] hij komt er bij mij in de verste verte niet hoekig uit hoor! ;)Geen verschil zelfs! Maar met het pennetje is deze ook prima te doen, als ik tijd had zou ik m zo maken...[/quote:37dc55f35c] Herkent ie ook precies die 6 tinten en maakt ie daar swatches van? (incl de twee donkerbruine van de achtergrond met vlinders).[/quote:37dc55f35c]

ja! :smiley: