Plaatjes kopiëren in Safari

Hallo,

Ik weet niet of dit al een keer is langsgekomen, maar via de zoekfunctie kon ik de oplossing niet vinden. Als ik via Google een plaatje zoek en die vervolgens met Control-muisklik en kopieer afbeelding probeer te plakken krijg ik via Safari in Tiger de link van de afbeelding in plaats van de afbeelding zelf. Met MS Internet explorer lukt het wel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Martijn

[Edit] Ik heb het net in Teksteditor geprobeerd en daar kreeg ik wel gewoon het plaatje te zien. In MS Word daarentegen niet.

Da's raar, bij mij werkt dat wel!

Als je het plaatje wilt openen in een nieuw Safari-venster, zul je moeten kiezen voor 'open afbeelding in nieuw venster'. Wil je het plaatje in een andere applicatie dan Safari plakken, dan kun je kiezen voor 'bewaar afbeeldingop bureaublad' om het daarna te importeren.

Je kan vanuit safari ook bijna ieder plaatje direct naar je desktop slepen om te bewaren.

Ja die functies kende ik ook wel, maar in Panther kon ik gewoon plaatjes kopiëren. Waarom nu dan niet?

Dat hangt volgens mij samen met het programma waar je gaat plakken. In Photoshop pakt ie het plaatje wel en in Word de link. Je zou zeggen omdat het een wel met afbeeldingen werkt en het ander een tekstverwerker is, maar dat verklaart het wel werken in teksteditor niet :? Het is inderdaad niet handig want in Safari hebben ze in het contextueel menu al een optie om de link te kopieren ingebakken.

Gokje: Het werkt met Teksteditor omdat het sinds Tiger html ondersteunt?

[quote:70aa22d615="michelvdb"]Gokje: Het werkt met Teksteditor omdat het sinds Tiger html ondersteunt?[/quote:70aa22d615]

Tja zou best eens een goede gok kunnen zijn, maar dan is er nog steeds de vraag waarom plakt ie 'm dan niet in Word?

Omdat de html van Word ... is?