Plan + subsidie

Ik heb een best goed plan. Nu wil ik dit met meerdere mensen gaan doen. Maar is er een stichting die dit subsidieert?

Groet

graag iets meer info..

[quote:cd4bcacd27="demandiebakt"]graag iets meer info..[/quote:cd4bcacd27] Ik denk dat jimmy daar juist niks wil over zeggen......

Maar ik denk dat je niks krijgt als subsidie.
Je zou eerder een ‘sponsor’ kunnen zoeken. En heel goed uitleggen wat je wilt, maar dan moet je natuurlijk ook de boel afmaken en blijven bijwerken anders wil de sponsor zijn geld terug :wink:

Oke en als het iets in de trand van psychologie enz is? Wat voorn' sponsor moet ik dan benaderen?

[offtopic]Ik heet trouwens gewoon Jim :stuck_out_tongue: [/offtopic]

okee, maar de vraag is wel erg richtingloos.

het lijkt me moeilijk om op deze manier nuttige informatie te verstrekken…

(edit) aha er kwam al info terwijl ik dit schreef(edit)

Wanneer jouw plan echt goed in elkaar steekt, dan is het verstandig dat te laten registreren bij een notaris, zodat het jouw idee blijft, daarna zou ik eerst ens met de kamer van koophandel gaan praten over mogelijkheden, financierbaarheid en evt sponsoen of informal investors. Maar bescherm je idee terdege voordat je aktie onderneemt !

psychologie als je 15 bent :?

mmm nou ik kan er geen zinnig woord over zeggen en dat ga ik dan ook niet meer doen.
:sealed:

Hey Rimsic,

hoe oud was steve toen die een slim idee had ?

Ik wil je niet graag teleurstellen, maar ik betwijfel of mensen een 15 jarige gaan sponsoren. Dan moet het toch wel een verrekt goed idee zijn.

Maar daar kan ik niet over oordelen want ik weet je plan niet. Sponsor zoeken lijkt me dat je eerst moet weten tot welke doelgroep je ‘plan’ zich richt, dan eventueel kijken welke bedrijven zich ook tot die doelgroep richten, en bedrijven die er rijk uitzien met tijd te veel lastig vallen met mailtjes, brieven, faxen of een telefoongesprek.

[size=9:f874762549][offtopic]geen idee of dit werkt, ik weet wel dat veel bedrijven sponsor-aanvragen niet waarderen.[/offtopic][/size:f874762549]

ik heb eens subsidie aangevraagd voor een techisch project m.b.t. waterstofcellen en daar was een stichting voor "senternovem" daar kon een vergoeding voor projecten die een ontwikkelend kenmerk hadden van 50% worden gerealiseerd. ik weet niet of er in de richting van de psychologie ook een instelling is die dit soort zaken behandeld maar het is het zoeken waard lijkt me. succes

Als het kunst betreft EN je hebt een goed diploma (zit er niet in op je 15e): www.fondsbkvb.nl

[quote:74e8487484="iPod Jimmy"]Oke en als het iets in de trand van psychologie enz is? Wat voorn' sponsor moet ik dan benaderen?

[offtopic]Ik heet trouwens gewoon Jim :stuck_out_tongue: [/offtopic][/quote:74e8487484]

Psychologie? mmmm klinkt heel spannend :stuck_out_tongue:

Lijkt me een beetje kansloos!

Er zijn zo schofterig veel mogelijkheden dat wanneer je een bepaalde kant wilt opgestuurd worden je toch echt meer info moet geven.

anders:

http://www.subsidieshop.nl/
http://www.fondswervingonline.nl/
http://www.fondsenboek.nl/

Als je voor een plan subsidie wilt krijgen moet je vooraf bij de aanvraag volledig openheid van zaken geven. Wil je dat niet, dan moet je zien dat je het plan in het geheim (want concurrentie) ontwikkelt en tot een succes maakt.

[quote:9a6680ab84="scab"]Er zijn zo schofterig veel mogelijkheden dat wanneer je een bepaalde kant wilt opgestuurd worden je toch echt meer info moet geven. ...[/quote:9a6680ab84] Dit lijkt wel een psychologisch spelletje te worden.

Je hebt een goed idee, je bent er enhousiast voor, je doet het met meerdere mensen, en je staat er volledig achter, als ik jouw was zou ik er gewoon voor gaan.

Zorg wel dat je een heel goed verhaal hebt, goede onderbouwing, ( ondernemingsplan misschien )
en probeer gewoon met zoveel mogelijk instanties, bedrijven, ( tijdschrijften zoals psygologie magazien bv. ) en doe je verhaal, de enige manier om erachter te komen of het idee echt zo goed is, mischien kun je wat tips meenemen.

Gewoon doen, ( niet proberen, doen! )

Succes!

( zie mijn onderschrift )

Ik weet niet wat je ideeën of plannen zijn, maar ik neem aan dat het op Web Ontwikkeling neerkomt, anders zit dit topic al meer dan een pagina lang in een verkeerd forum :wink:

Vele bedrijven zijn vaak niet blij met allerlei (vage) sponsoraanvragen. Beter eerst wat mensen (uit je buurt) benaderen en vertellen over je idee en vragen hoe je zoiets het best aan kan pakken.

Als je ouders het ook zo'n lumineus plan vinden (als je ze kunt overtuigen), dan zijn ze best bereid daar wat geld tegen aan te gooien.

mmm, moeten je ouders wel in een goede bui zijn ;) en we weten natuurlijk niet wat er onder een 'subsidie' wordt verstaan. Is dit 20 euro, 100 euro, 1000 euro? Ik weet dus niet wat het doel is maar als het mogelijk is: Probeer eerst zelf of met je mede (hoet moet ik het noemen) "lot" genoten een kleine opzet te maken wat je wilt doen. Zet wat op papier... werk ideeen uit etc. etc.

Alleen met een plan en wat vage ideeen heb je niet zoveel aan. Ik weet niet of je vage ideeen hebt of precies weet wat je wil… maar ik geeft maar gewoon wat tips :stuck_out_tongue:

Als je de webstek van kringloopelectronen maakt, kom je voor milieusubsidie in aanmerking :sealed: