plasma via macbook bekijken

Heb hier een nieuwe panasonic plasma staan,en nu is mijn vraag,wat is de beste aansluiting/manier om via mijn macbook waar ik bijvoorbeeld films heb opstaan,die te bekijken op mijn plasma?

mini-dvi-to-HDMI Maar daar zijn al meer posts hierover, graag eerst even zoeken :P

[quote:b8c44d8939="loentje"]Heb hier een nieuwe panasonic plasma staan,en nu is mijn vraag,wat is de beste aansluiting/manier om via mijn macbook waar ik bijvoorbeeld films heb opstaan,die te bekijken op mijn plasma?[/quote:b8c44d8939]

Loentje, ik ga je straks uitgebreidt informeren! Eerst even eten nu…

Gr. Paul.

[quote:7011ab51a1="pch"][quote:7011ab51a1="loentje"]Heb hier een nieuwe panasonic plasma staan,en nu is mijn vraag,wat is de beste aansluiting/manier om via mijn macbook waar ik bijvoorbeeld films heb opstaan,die te bekijken op mijn plasma?[/quote:7011ab51a1]

Loentje, ik ga je straks uitgebreidt informeren! Eerst even eten nu…

Gr. Paul.[/quote:7011ab51a1]

Schrijf dan wel alsjeblieft uitgebreid met een d…Smakelijk.

De beste manier is inderdaad Mini-DVI-HDMI, dan heb je hoogstwaarschijnlijk de beste kwaliteit op je scherm, werkt als het goed is zelfs gelijk zonder enige problemen.

En het geluid daarbij word ook gelijk overgedragen? Of heb ik daar ook een kabel voor nodig?

wederom, staat al in het forum maar ok dan maar weer, je macbook heeft een optical-out, die kan zo aan een (wat nieuwere) versterker, beter kan niet :) dus; ja, je hebt ook daar een stekker voor nodig...

en je vindt alles gewoon bij Apple <- Klikt u maar :smiley:

Om je macbook op een goeie manier aan te sluiten op je plasma/lcd is een kabel van mini dvi naar dvi te kopen (apple bekende kabeltje) en vervolgens een andere kabel van DVI --> HDMI

Vervolgens omdat er in de tv balachelijk slechte kwaliteit geluid uitkomt kun je je macbook op 2 manieren aansluiten. Je kan een toslink kabel gebruiken dat is optisch let wel even op of je versterker of andere appratuur dat kan hebben of 2e optie een mini jack naar 2 Tulp (rood/wit)

Bedankt voor jullie reacties,hier kan ik wat mee doen.