[quote:f214093f5c="Het Opperhoofd"][list:f214093f5c][*:f214093f5c]Gebruik duidelijke onderwerpen (titels).
[*:f214093f5c]Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te beschrijven in een kort mogelijke, duidelijke titel
[*:f214093f5c]Fout: [color=red:f214093f5c]"Help!!"[/color:f214093f5c], goed: [color=green:f214093f5c]"Word wil niet opstarten sinds 10.4.7"[/color:f214093f5c][/list:u:f214093f5c][/quote:f214093f5c]
Ik vrees dat je niet veel verder zal komen zonder de bijgeleverde DVD's, maar die zijn toch nog wel te vinden als je een gloednieuwe MB hebt? Computer opstarten vanaf de opstart DVD en dan schijfhulpprogramma draaien.
Je topictitel zit er niet ver naast. Dat schermpje heet een kernel panic en die kwam nu even heel lullig uit, midden in een systeeminstallatie.
Dat ie niks meer doet verbaast me niets. Het systeem zal hierdoor goed in de war zijn. Ik vermoed dat een schone installatie nodig zal zijn, maar wat belangrijker is is dat je van die panics af moet. Panics worden 9 van de 10 keer door defect geheugen veroorzaakt. Ze kunnen ook door een loszittende airportkaart of slechte hardware drivers ontstaan. Normaal zou je het systeem opstarten en even in je panic.log kijken wat er aan de hand is, maar das nu ff lastig.
Zit er extra geheugen in? Dan zou ik dat eruit halen, een schone installatie doen en kijken of het terugkomt, voordat je het extra geheugen terug stopt.
Hmmm, dat van dat weinig ruimte op je harde schijf. Dat zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn. Ik hoop iig dat je een backup hebt.
Ik heb de titel aangepast, maar ik ben wel benieuwd wat dan de oorzaak mag zijn geweest. Draait de TS allen MacOSX of ook nog windoos op zijn Mac of had hij nog progjes open terwijl de update liep en zo ja, welke dan?
Ik zou zeker eerst even Koen z'n advies proberen. Wel even opletten dat je na het opstarten van DVD niet op de verkeerde dingen klikt, waardoor het formatteer proces begint.
Als het goed is heb je een originele DVD's voor die machine meegekregen. Als je die kwijt bent heb je een echt probleem. Zonder die DVD's kun je niet "opnieuw" beginnen met een schoon systeem.
Nee, niet het gewenste resultaat. Het verschil is wel dat met de ALT opstart ik eerst een scherp geluid kreeg, vervolgens een afbeelding van een computer. Nadat ik daarop geklikt heb, weer hetzelfde draaiende circeltje dat helemaal niets doet.
Overigens heb ik ook nog een PRAM reset uitgevoerd.
Het enige dat ik mij zou kunnen voorstellen dat de originele Tiger system DVD niet de juiste is voor de nieuwe macbook pro intel. Ik kan rond 12.00 uur even naar de apple winkel in Amsterdam gaan om hen vriendelijk in de ogen te kijken en mij de opstartschijven te verstrekken.
Op zich is dit vreemd, ik moet toch in een bepaald herstelmenu terecht kunnen komen?
Het lijkt er wel op of dat de macpro van geen enkele schijf wil opstarten waar een hulpprogramma op staat. Ik heb hier ook ngo een powerbook g4 software herstel disc. DIe pakt hij ook niet. De originele tiger ook niet. Dan zou het enige probleem de noodzaak van de originele MacbookPro intel DVD's kunnen zijn. Denken jullie niet?
De gewone Tiger-dvd's die in de handel zijn en installatie-dvd's van PPC-Macs zullen niet werken: beide bevatten geen Intel-versie van Mac OS X. Er is ook geen enkele reden om de 10.4-versie die in de winkel ligt van Intel-software te voorzien, want iedereen heeft deze bij zijn/haar Intel-Mac gekregen. Het enige waarnee je die MacBook opgestart krijgt is de originele installatie-dvd.
De Tiger DVD's zijn bij mijn weten alleen geschikt voor de PowerPC Macs. En niet voor de intel Macs. Dus ga nog maar eens goed op zoek naar de originele DVD's die bij je MacBook zaten.
Aangezien je harde schijf zo goed als vol zat tijdens de installatie verwacht ik dat de kernel panic daardoor is gekomen. Dus in de richting van geheugen enzo zou ik pas gaan zoeken als je na een herinstallatie van OS X nog steeds die kernel panics krijgt.
Kun je je mac ook niet aan een andere mac hangen en dan opstarten in target mode? D.w.z 2 Mac's aan elkaar door middel van een firewire draad en dan de kapotte opstarten met de T ingedrukt.
Via MacInTouch op de site van Unsanity gekomen waar een mooi verhaal staat over een bug in Software Update.
[url=http://www.unsanity.org/archives/mac_os_x/shock_and_awe.php]Lees het verhaal[/url], het is zeker de moeite waard.