platen/cassettes naar ITunes

Ik heb net een nieuwe Imac (mijn eerste Mac) met audio-in. Nu heb ik geprobeerd de platenspeler aan te sluiten op deze audio-in, maar het signaal is bij verre te zwak. Ook de out van een cassettespeler is te laag. Moet er nu een amplifier tussen? Moet ik op zolder gaan zoeken. Nieuwe installaties hebben geen in meer voor platenspelers. Zelfs de aux versterkt niet voldoende. En vervolgens opnemen met SpinDoctor neem ik aan. Ook knippen met Spin Doctor? Ik realiseer me dat dit beginnersvragen zijn.

Dat een platenspeler een te zwak signaal afgeeft, klopt als een bus. Daar moet een voorversterker tussen. Het goedkoopst vind je die in een (afgedankte?) versterker waar een platenspeler-ingang op zit. Dat de out van een cassette recorder te laag is, verbaast me zeer. Ik weet toch 99,nogiets% zeker dat dat een gewoon lijn-niveau is, en als ik de specs van de Apple-site bij de nieuwe iMacs lees, is de audio ingang ook lijnniveau. Als je de cassetteuitgang en de iMac via een twee-tulp-naar-mini-jack-snoer met elkaar verbindt, zou je toch echt iets moeten kunnen horen (in je SpinDoctor of zo).

Ik heb een oud AKAI (toen topklasse) cassettedeck uit de opslag gehaald en dat werkt perfect. Nu nog de oude versterker opsporen om het signaal van platenspeler door te halen.