Play count itunes 4 na overschakelen...

ik twijfel erg of ik over ga schakelen op itunes 4 ik weet namelijk niet of de play counts en ratings ed bewaard blijven... en het lijkt me zonde om dat allemaal kwijt te zijn... :o

ratings wel!

counts weet ik niet

héhé das een heel goede reden

NIET DUS!!!

gewoon upgraden… die counts/ratings zijn niet zo belangrijk als de nieuwe functies (en zoals reeds vermeld ratings blijven)

wat wil je eigenlijk met de counts doen???

ik vind het toch leuk om zon collectie te houden... daar is toch niets mis mee? maar ik begrijp dat deze counts niet bewaard blijven? :o

nee, ik WEET NIET of de counts bewaard blijven. maar wat dan? dan mag je je muziek toch gewoon nog een keer afspelen?

De counts blijven wel bewaard. Ik kom in mijn bibliotheek nog nummers tegen die ik in Maart voor het laatst heb afgespeeld. Itunes 4 is er pas sinds eind April.

Maak voor de zekerheid een kopie van je bibliotheek die je vindt in je Muziek-map.

[quote:184a8f2fc8="Herman"] Maak voor de zekerheid een kopie van je bibliotheek die je vindt in je Muziek-map.[/quote:184a8f2fc8]

Hoe bedoel je precies? Ik heb een engelse versie, je zal wel de library bedoelen…
maar waar moet ik dat opslaan en hoe doe ik dat met overschakelen?

In de Music Map staat een map genaamd Itunes. Hierin staat een bestand: Itunes Music Library (o.i.d.). Maak hier een kopie van en zet deze ergens anders neer (puur voor de zekerheid, als back-up.

Bij het Installeren van Itunes 4 maakt Itunes een nieuw bestand aan met de naam Itunes Music Library 4.

Het maken van de back-up raad ik alleen maar aan, omdat je in je eerdere posts aangeeft dat je nogal gehecht bent aan je playcount en de ratings. Mocht het onverhoed toch mis gaan heb je in ieder geval nog een kopie van je gegevens.

Succes.

Maar deze gegevens, staan die dan vastgegeven in de liedjes? Ik dacht namelijk in het programma iTunes...

Nee, ze staan in een aparte Itunes database.

Bedankt!!! ik heb et overgeschakeld en... ALLES is bewaard gebleven: mappen counts ratings - zoals je zei :D thanx :finderoud: