Playdead's INSIDE - Extreem goede Apple TV game! ?

Playdead’s INSIDE - van de developer die ook Limbo maakte.

http://playdead.com/games/inside/

Serieus, er zijn niet veel spelletjes waar ik de Apple TV voor aan wil zetten maar dit is weer eentje die er toe doet. Grafisch is het gewoon extreem goed verzorgt en alles lijkt te kloppen op wat kleine schoonheidsfoutjes na natuurlijk. Spelletje is pas 4 dagen oud.

Je krijgt niet veel informatie en je het verhaal bouwt zich vanzelf op maar in het begin moet je vooral uit handen van ?? geen idee wie blijven, je rent, loops, sluipt door het bos en probeer zo weinig mogelijk lawaai te maken en in de schaduwen te blijven zodat niemand je ziet.
Zodra je in het begin een beetje de feeling te pakken hebt moet je van een rots springen omdat er honden achter je aan zitten. Je duikt dan als het ware in het water en op dat moment ben je 100% zeker verkocht. Het mannetje laten zwemmen is eigenlijk zo leuk dat je hem niet eens uit het water wilt halen. Ook het feit dat er vele manieren qua animaties en game play zijn om dood te gaan is een detail waar heel erg goed over is nagedacht.

https://youtu.be/op4G1--kb-g

Je kunt een stukje van het begin gratis spelen en daarna moet je 8,- betalen. Het is lullig om te zeggen dat 8,- best prijzig is voor een iOS/tvOS spelletje, zeker als je ziet wat er qua degelijkheid normaal allemaal gelanceerd wordt voor 5,- maar dit spelletje zit grafisch al zo geweldig mooi in elkaar dat het wel een paar euro meer waard is.

Het enige nadeeltje dat ik zou kunnen bedenken is dat je voor 8,- iets koopt dat echt meer één keer leuk en spannend is. Dit zijn niet de Mario’s, Sonic’s en Alto’s Adventure’s die je vaker kunt spelen voor de fun. Als je eenmaal weet wat de bedeling is dan ren je zo door het level heen en voer je de opdrachten uit terwijl je de eerste keer heel erg een het sluipen bent bij alles. Plus, als je zoals mij heel snel vastloopt in spelletjes (algemeen) omdat het veel te ingewikkeld wordt dan ben je ook snel klaar met dit spelletje. Om je een voorbeeld te geven, richting het einde van de demo moet je een aantal dingen doen in een schuur waar je echt 10 tot 15 minuten over na moet/kan denken voordat je begrijpt wat de bedoeling is. Het is echt zoeken en puzzelen.

Het spelletje is beschikbaar voor iPhone 6s en iPad Air 2 + alles hoger maar ik denk dat het veel beter te spelen is op een televisie of monitor.
Op hun website staan lijkjes nar Xbox, PS4, Steam en al at soort kanalen.

Ik heb wat met de demo gestoeid (op een iPhone SE), en vind het wel wat donker om goed te zien wat er gebeurt. Blijft dat zo?

Zelfde makers als Limbo?

Edit: Yep.

Volgens mij wel, dat hoort bij het thema.

Ik kom er zojuist achter dat het spel mid-2016 al beschikbaar was voor Windows via Steam. Dus enkel nieuws voor iOS en tvOS.

Dat ‘Duister’ als tag zegt al genoeg :stuck_out_tongue:

Precies, is niet voor fanboys die nog met een nachtlampje moeten slapen. ?

Inderdaad ook de makers van Limbo. Echt een geniaal spel en werkt op alles dat macOS 10.6 draait. https://itunes.apple.com/nl/app/limbo/id481629890?mt=12

Net uitgespeeld. Er zit ook nog een alternatief einde in. Je kan er pas heen /(ondergrondse gang te vinden in het maisveld. Wel eerst alle orbs vinden. 13
stuks. En alweer is de Siri remote bagger.

Spel speelt erg fijn op de Nimbus controller. Niet dat je veel kunt doen maar het ligt fijner in je hand. #ervaring