Playlists deleten

k zit met volgend 'probleem'

mits m’n pc nogal vol zit ben’k m’n songs op cd aan’t zetten ipv alles in itunes.
nu maak ik telkens playlists aan van een 700meg (cdgrootte dus) die’k dna telkens wegschrijf.
maar wanneer’k die playlist delete na het schrijvne van de cd blijvne de songs natuurijk nog altijd in m’n library staan en moet’k die manueel weer allemaal gaan deleten.

bestaat er een manier om, als je een playlist delete, de songs daarin meteen ook weg te doen?

thanks

[quote:b68c695639="DarthMathicus"]k zit met volgend 'probleem'

mits m’n pc nogal vol zit ben’k m’n songs op cd aan’t zetten ipv alles in itunes.
nu maak ik telkens playlists aan van een 700meg (cdgrootte dus) die’k dna telkens wegschrijf.
maar wanneer’k die playlist delete na het schrijvne van de cd blijvne de songs natuurijk nog altijd in m’n library staan en moet’k die manueel weer allemaal gaan deleten.

bestaat er een manier om, als je een playlist delete, de songs daarin meteen ook weg te doen?

thanks[/quote:b68c695639]

Gelukkig niet zou ik zeggen, een playlist in itunes is niet meer dan shortcut naar de diverse nummers die daar naar verwijzen. Je haalt in feite alleen die verwijzing weg wanneer je de playlist verwijderd uit itunes. Je zal dus in de bibliotheek zelf de betreffende albums moeten verwijderen.

de songs in uw playlist selecteren en verwijderen. Normaal gezien vraagt hij dan als hij de bestanden moet laten staan op uw HD of deze moet verplaatsen naar de prullenmand.

damn.. had gehoopt op een of andere grandioos eenvoudige toetsencombinatie ofzo die dat kan doen..

edit: als ik d esongs in de playlist wegdoe doet hij ook enkel die verwijzingne weg uit d elist, niet uit de library

wuhuw: shift-delete does the job :)