PlayStation2 : online : welke spelletjes

Elder in dit forum heb ik een aantal topics gevonden ivm het online gaan met de PS2. Weet iemand hoeveel die ethernet kaart kost en of je die zondermeer zelf kan installeren. Configureren voor op een router zal wel geen probleem zijn zeker? Moet je een poort open zetten?

Nog een vraag : welke spellen kun je online spelen? Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor zoontjelief. Hij is pas 7 dus ik vraag me af of er online spelletjes zijn voor die leeftijd om samen met zijn leeftijdgenootjes te spelen?

umm, ik speel zelf socom2, en binne kort waar schijnlijk killzone.

maar ik ben 15… :?

het spel zelf (socom 2) is niet egt chokeerend, allen je kun met die head fhone met elkaar lullen… en tja als je zoontje 7 is, kunnen de onder werpen mescchien over dingen gaan waar aan hij nog niet aan toe is…(dit geld ook voor vrolijke spellen als de sims, (de ps2 online versie))

en ook weet ik niet of hij zich dan kan aan melden, want voor ‘central station’ (het netwerk van ps2 online gaming) moet je dacht ik 12 zijn… :oops:

ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb verschaft…

grtz
winston

[quote:804f436a1e="Sylvester"]Elder in dit forum heb ik een aantal topics gevonden ivm het online gaan met de PS2. Weet iemand hoeveel die ethernet kaart kost en of je die zondermeer zelf kan installeren. Configureren voor op een router zal wel geen probleem zijn zeker? Moet je een poort open zetten?

Nog een vraag : welke spellen kun je online spelen? Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor zoontjelief. Hij is pas 7 dus ik vraag me af of er online spelletjes zijn voor die leeftijd om samen met zijn leeftijdgenootjes te spelen?[/quote:804f436a1e]

De ethernet adapter van de ps2 was meen ik rond de 30 euro niet zo heel erg duur dus. Je moet inderdaad wat poortjes openzetten/forwarden naar de ps2 als je een router gebruikt, het beste is dat je voor het ip adres van je ps2 gewoon alles open zet (DMZ) dan weet je zeker dat het goed gaat namelijk, heb er nogal wat nare ervaring mee met het forwarden van poortjes als je het per stuk gaat doen. Oh ja, een statisch ip adres is ook belangrijk als je poortjes forward, bij mijn oude router (airport basestation graphite) was het alleen dynamisch mogelijk dus moest ik telkens de poorten die ik met de hand deed forwarden weer aan een ander IP adres koppelen omdat de ps2 weer ineens op een ander adres zat. Mijn nieuwe router (airport express) heeft DMZ en is in staat om een statisch adres toe te kennen. Als je poorten alleen de echt benodigde poorten voor een game wil openzetten moet je even in de documentatie kijken van het spel, bij de meeste games is het opgegeven welke poorten ze gebruiken, voor central station kun je dat vinden op de website van sony (www.playstation.com).

Online games zijn er genoeg, maar veel oudere spellen worden vaak nog maar amper gespeeld en daardoor is het wat minder leuk omdat er gewoon soms bijna geen mensen online zijn om tegen te spelen. Een oudere game die wil nog veel online gespeeld wordt is SSX 3 en Need for speed underground. Dit zijn games die ook geschikt zijn voor een kind van 7 jaar (denk ik), althans ze zijn niet geweldadig te noemen, volgens mij heeft EA nog enkele online sport games zoals FIFA 2004/2005 etc, deze zijn ook beslist voor kinderen van 7 jaar.

@Alfetta. Begrijp ik uit jou verhaal dat je een Airport express aan kan sluiten op een PS2? Onze PS2 staat namelijk niet echt in de buurt van en ethernetplug en het huis is voorzien van een draadloos netwerk (Airport Extreme en een Express)

Klopt ik ben niet helemaal volledig geweest, je hebt een adapter nodig om de ps2 op het draadloze netwerk aan te sluiten. Ik gebruik bijvoorbeeld de wireless station adapter van sitecom.

Deze adapter wordt door middel van een ethernet kabel direct op de ps2 aangesloten. Dus je hebt een klein apparaat naast de ps2 staan, deze wireless adapter zorgt ervoor dat de ps2 een adres binnen je netwerk krijgt, het werkt perfect bij mij, maar het heeft me veel moeite gekost om uit te zoeken hoe ik alles moest instellen. Het voordeel is dus dat je geen kabels hoeft te trekken en zo volledig wireless kan blijven met je netwerk als je de ps2 erin opneemt! Als je wilt weten hoe het precies is aangesloten moet je het maar laten weet, maar daar moet ik wel even voor gaan zitten vrees ik want het zal een lang verhaal worden om het duidelijk uit te leggen.

Ik zou zeggen, probeer Need For Speed underground 2 eens...