please h e l p "cannot open the Rich Text Editor"

hoi maccers kunnen jullie mij, ik bedoel eigenlijk m'n dochter, helpen met het volgende:

mijn dochter doet de Pabo en kan via explorer (windows) op school naar haar eigen deel op de INHolland schoolsite “inside.inholland.nl/portfolio” om haar teksten uit bijv. Word (office for Mac) te kopieren naar haar portfolio. Dat doet ze o.a. door op een blokje “edit” te klikken.

Thuis (iMac G4 10.4.3 en iBook G3 10.3.9) via Internet Explorer gaat dat echter niet!
Tot aan het blokje “edit” gaat alles hetzelfde, maar dan komt er een venster met de tekst “Internet Explorer Script Alert - cannot open the Rich Terxt Editor”.

Wat ontbreekt er, wat doen we niet goed of wat moeten we downloaden om het mogelijk te maken?
Wellicht moeten we iets aanschaffen?
Een bepaalde link die ik dacht te proberen en die elders op dit forum staat, was niet meer actief.

Ik heb wel e.e.a. gelezen over Flash, phpBB e.d., maar ik snap er tot nu toe niets van.
Als ik dit bericht beter elders kan plaatsen op dit forum, dan hoor ik dat graag.

Tot het moment we nog geen oplossing hebben, kan ze ws. haar tekst op een usb zetten en op school op haar portfolio plaatsen, maar toch niet de perfekte oplossing.
M’n dochter loopt af en toe al tegen wat problemen mbt Mac en windows op school aan en ik wil haar graag helpen, maar ik kom er niet uit.

Alle hulp wordt erg gewaardeerd.
Namens mijn dochter, maar natuurlijk ook van mij, alvast bedankt.

Firefox of Safari al geprobeerd? Internet Explorer for Mac dateert volgens mij uit de vorige eeuw. :?

Flash, phpBB...zal niet echt het probleem zijn. Ik denk eerder dat het aan de site ligt. ( of kon je eerder wel online tekst aan de portfolio toevoegen?). Je zou inderdaad firefox kunnen downloaden, om het alsnog te proberen. Firefox gaat namelijk iets anders met de site om als Internet exploder :(

Succes :smiley:

via safari kwam ze al niet op de site en met een tip van iemand lukte het toen wel via Internet Explorer. Ws. lukt dat nu ook niet. Firefox zal ik inderdaad ook even proberen.

Mezzanine: nee, eerder lukte het nog niet, daar ze er juist pas mee in aanraking is en net gestart is met dergelijke opdrachten. Ze is 1e jaars.

M.a.w. ligt het probleem dan aan de browser!?

waarschijnlijk ligt het bij de browser... firefox: www.getfirefox.com

Ik begrijp dat het wel werkt op een windows machine, maar niet op de Appletjes thuis? Ik denk dat er dan een VB scriptje achter de edit toets hangt die een call doet naar een tekst editor. Meestal word.exe en anders wordpad.exe. Dat werkt natuurlijk best op een Windows machine, maar niet op een Apple.

ik heb firefox gedownload, maar daar komt ze ook niet haar portfolio in. Bij klik(ken) op "edit" gebeurd er helemaal niets!!

jammer hoor, ik ben zelf ook zo benieuwd.
nog meer suggestie’s

kun je eens een screenshot maken van hoe die site eruit ziet? ( :apple: [shift] 4 spatie meen ik, maar ik weet niet zeker... heb zelf op andere toetsen zitten)

sorry, na wat pogingen een sreenshot (schermafdruk) te maken en hier te plakken lukt het nog niet. ik zie wel de afbeelding als .png maar komt niet in m'n plaats van het forum.

weer iets te leren …
tot later, hoop ik.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36496]klik[/url]

afbeelding te groot of beschadigd. Kan 'm niet kleiner maken!

Ik had een schermafdruk als afbeelding. Of kan dat niet.
Ik kon namelijk niet de grootte van de afbeelding veranderen.

hmmm ... nog niet gelukt!

Ben ik dan zo’n ‘simpele’ dat allerlei aanwijzingen (schift+?+3, control+command+shift+3 etc. of met een “4”) om een screenshotte maken, zoals ik elders heb gelezen op dit forum, mislukken, zodat ik jullie de plaats op de site tonen waar we stranden.

Enfin, daar duik ik vanavond eerst verder in en meld me dan weer hier.
Tot later … fijne dag(en)

ik wil n.a.v. bovenstaand bericht van mij melden dat ik met het vraagteken in "shift+?+3" "appeltje" bedoel. Ik zag dat ik deze wel typte, maar kwam als vraagteken op het forum.

Met [shift] [command] 4 kun je eem uitsnede bepalen van je screenshot waardoor het wellicht niet te groot word.

Er is een apparte site/forum voor Mac-gebruik en hogescholen en universiteiten. Hier worden dit soort problemen behandeld. Deze site is genoemd in een aflevering van 'One More Thing'. Dit is de podcast van deze site.

Heeft iemand dit onthouden?

Dit zijn alle afleveringen:
http://www.macosx.nl/?p=indexarticles&category=One+more+thing

TonE e.a.,

als ik die uitsnede maak (dan zie ik dat bolletje met dat kruisje erdoor) hoe kopieer je die dan bijv. naar je bureaublad?
Als ik 'm selecteer en links of rechts op de muis klik, is de selectie weg!
Doe ik iets fout?

(overigens had ik met eerdere pogingen de ander pijltjes toets (links van de nummerlock toets “1”) gebruikt. terwijl ik de toets onder de caps-lock moest hebben. Weer wat geleerd!

[quote:a521473ee8]hoe kopieer je die dan bijv. naar je bureaublad?[/quote:a521473ee8]

Als bolletje/kruisje verschijnt kun je vervolgens je muis op iedere willekeurige plek in het scherm zetten. Vervolgens muisknop indrukken en ingedrukt houden. Nu met nog steeds ingedrukte knop de muis slepen. Het nu geselecteerde gedeelte van het scherm waarvan een afbeelding gemaakt wordt verschijnt zichtbaar als een grijs vlak. Op het moment dat de muisknop wordt losgelaten wordt deze selectie automatisch op de desktop geplaatst. Even oefenen om het juiste “gevoel” te krijgen en succes! :wink:

dank je.

terugkomend op m’n openingsvraag op dit deel van het forum, zal ik morgen m’n dochter vragen of ze de betreffende site wilt openen zodat ik m’n vraagstelling kan onderbouwen in de hoop dat jullie me weer een stapje verder kunnen helpen.

sorry maccers,

het lukt me nog steeds niet een afbeelding van het betreffende scherm in een bericht van dit forum op te nemen.
Iemand nog tips?
het .dmg staat op m’n bureaublad, maar kan ik niet kopieren naar een neiwue bericht op dit forum.

bvd frank

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36496]*klikkerdieklik*[/url]

beter uitleggen dan dat kan echt niet