please restart your mobile

net onderweg van Aken via NL naar Belgie kwamen er ineens een hoop SMSjes binnen met de tekst "please restart your mobile …gevolgd door een belgisch telnre…
Iemand een idee wat daar achter zou kunnen zitten Ik snap wat “please restart your mobile” in het engels betekent :-):-):slight_smile:

er stond ook nog een telnr bij 0486189990…bij zoeken vind je dat het SPAM zou zijn…is dat ook al mogelijk op de iphone???

Ja, natuurlijk is dat mogelijk op een iPhone. Iedereen kan je immers een sms sturen. Ook een sms met spam.

Gewoon weggooien en je niks van aantrekken. En niet meer meedoen aan spelletjes waarbij je de oplossing door moet sms-en.

Ik kreeg laatst een SMS dat ik een miljoen dollar had gewonnen. Viel me nog tegen, via de mail win ik meestal makkelijk een paar miljoen. Laatst nog negen en een half. :stuck_out_tongue:

Serieus: Zolang je er maar nooit op reageert, allemaal onzin dus. :slight_smile: Zo’n nummer kan namelijk heel ver weg zitten en hoge servicekosten hebben die rechtstreeks naar de ontvanger toe gaan. Kan dus makkelijker meerdere euro’s of soms enkele tientjes per SMS kosten. Dat krijg je nooit meer terug.

De meeste providers kunnen je hier mee helpen, zie bijvoorbeeld Vodafone