Plextor Mediax benaderen vanaf mac

Hey,

Ik heb een plextor Mediax 1TB mediaplayer gekocht.
Dit is een hardeschijf die aan de televisie en aan de router hangt, ik kan er voor 1TB aan data op kwijt.
Nu heb ik dit gekocht in de veronderstelling dat ik dus ook vanaf elke computer op mijn netwerp aan deze disk zou kunnen als hij aanstond.

Niets is minder waar, ik kan vanaf de TV in het menu van plextor perfect aan al mijn computers, en ik kan er dingen op zetten, en vanaf een computer streamen, maar ik kan niet vanaf de computer aan de plextor om er data vanaf te halen of op te zetten.

Mijn vraag is nu, of er iemand hier weet of er een of andere manier een softwarematige oplossing kan zijn voor dit probleem.
De mediadisk heeft een IP adres en als ik in het menu van de router kijk zie ik dat hij aan het netwerk hangt. Ik kan ook perfect aan de mac’s vanaf de mediadisk. Er moet toch een manier bestaan waarmee ik toch binnen dat ding kan geraken?

Dank bij voorbaat.

Volgens de specificaties moet het kunnen. Ik zou de gebruiksaanwijzing nog maar eens goed doorlezen.

Specificaties:
• Opslag: HDD: 3.5” SATA I/II
• PC Interface: USB 2.0; LAN: 10/100 Mbps afspelen en kopiëren PC Files; DV In: IEEE1394 standaard
• Audio/Video Interface: Audio/Video: Composite Video IN/OUT + Audio R/L (RCA); Component Video OUT: Y, Pb, Pr
Digital Audio OUT: Coaxial (RCA x 1), Optical x 1
SCART IN/OUT connector x 2 (Europe)
HDMI Out: Ja
• OS ondersteuning: Windows Vista / XP / 2000 / Me / 98
[b:d49ba3865d]• Bestanden kopiëren met afstandsbediening: van USB, Network PC naar MediaX; naar USB apparaat van MediaX, bestanden kopiëren naar PC via network[/b:d49ba3865d]
• Media ondersteuning: Media Type: MPEG-1/2, MPEG-2 HD, DivX, DivX HD,Xvid, HD DV25 (Digital Camcorder), Dolby Digital, AC3,
CDDA, WMA, OGG, MP3, JPEG , BMP (32 bit)
Media Files: dat, mpg, vob, ifo, avi, divx, xvid, jpeg, mp3,
DivX Subtitle: smi, ssa, srt, mpeg2ts, mpeg2tp
VOB on HDD & LAN: DVD Menu/Audio/Subtitle
• Resolutie: Video: tot 1920 x 1080i pixels
JPEG: 5000 x 8000 pixels
MP3: 192 kbps
• Opname en TimeShift: van TV, Camcorder, Digital Set top box, VCR, Canal Decoder
• Video Output: TV: PAL / NTSC
Schermratio: 4:3 / 16:9
Component: 480i/480p/576i/576p/HD-720p/1080i
• Audio Output: Analog Audio: Stereo / 2 channel RCA
Digital Audio Output: Optical, RCA caoxial
• Opnemamodi: HQ, SP, LP, EP, SLP in MPEG-2 Format voor
Video (PAL/NTSC) en Audio
• Power Supply: Input: AC 100-240 V, 50/60 Hz
Output: DC 12 V, 3,5 A
• Afmetingen: 148 (B) x 200 (D) x 63 (H) mm
Gewicht: 900 g

Op pagina 61 van de [url=http://www.plextor.be/products/all/PleXtorMediaX_User_Manual_NL.pdf]manual PleXtor MediaX[/url] wordt uitgelegd hoe je een fixed IP adres kunt toekennen aan de PleXtor (bv 192.168.1.10 als je router 192.168.1.1 heeft). Vervolgens kies je [command] K in de Finder, en vul je het server adres in: smb://192.168.x.y/ en klik op Connect.

Bedankt voor de reacties,

Rail, vanaf je TV en het plextor menu kan je inderdaad communiceren met de computer en bestanden uitwisselen, maar blijkbaar niet vanaf de computer.

Pieterr, dit is niet mogelijk. osx connect niet met de mediadisk. Er wordt gezegd dat er zich een fout heeft voorgedaan, en dat ik de naam en het IP adres moet controleren.

Ik heb plextor gemailed, en ze zeggen dat dit niet mogelijk is omdat het geen NAS is.
Daarom dat ik langs deze weg nog eens probeerde om te vragen of er iemand een oplossing zou weten op een andere manier dan gewoon [command] k

Het lijkt erop dat die LAN verbinding dus alleen maar gebruikt kan worden om data van de host computer te lezen. Verder lees ik nog in de manual dat de LAN verbinding gebruikt kan worden om bestanden te laten transcoderen op de host computer: [quote:c60eef3022][b:c60eef3022]Transcode Server[/b:c60eef3022] (zie bijgeleverde cd) Sommige AV-bestanden die de PleXtor MediaX niet ondersteunt, kunnen worden afgespeeld via LAN, zoals WMV, asf, mkv of h.264. In dit geval moet u ervoor zorgen dat de juiste codecs geïnstalleerd zijn op uw pc. Of AV-bestanden al dan niet worden ondersteund, is ook sterk afhankelijk van de eigenschappen van elk bestand. • Installeer het programma Transcode Server op uw computer. • Maak het programma actief op uw computer. • Selecteer de AV-bestanden op de PleXtor MediaX vanaf de netwerkcomputer en speel ze af.

• WMV9, MKV, H.264: afspelen via netwerk (LAN) alleen mogelijk met realtimetranscodering (afhankelijk van codec op pc en netwerksnelheid)[/quote:c60eef3022]

Is die Transcode Server software ook beschikbaar voor OS X, of wordt die alleen voor Windows meegeleverd?

Ik weet niet hoeveel je voor dit apparaat betaald hebt, maar als ik het zo lees denk ik dat bv een Popcorn Hour A-110 Media Tank een betere keuze was geweest.

Ja, blijkbaar... Nu ik heb het niet gekocht, iemand in het gezin, en ook in de veronderstelling dat het in 2 richtingen zou werken. Jammer moest ik dit niet voor elkaar krijgen, als het werkte zou het een heel tof apparaat zijn. Daarom dacht ik dat er hier misschien iemand meer wist van een manier om toch verbinding te maken met zoiets.

Is die Transcode Server software ook beschikbaar voor OS X, of wordt die alleen voor Windows meegeleverd?

yep, enkel windows