Plotseling donker contrast op iPod

Ben nu al een jaar in het bezit van een 10 GB iPod, nooit ergens problemen mee (zelfs niet met de accu), erg tevreden.

Alleen wanneer mijn iPod een tijdje aangesloten heeft gezeten op mijn iMac en wanneer ik vervolgens loskoppel is mijn contrast opeens veel donkerder geworden. Het verdwijnt wel na een minuut of 5, maar ik vind het wel storend.

Komt dit doordat de iPod zijn warmte dan niet goed kwijt kan of iets dergelijks? Is er misschien nog iemand met dit euvel?

Ik heb dit ook al heel lang met mijn 10Gb iPod. Heb er geen verklaring voor. Het lijkt wel of de iPod te gretig oplaadt waardoor hij oververhit raakt.

Heb ook gemerkt dat het gebeurt wanneer hij per ongeluk even in de zon heeft gelegen, toch warmte waarschijnlijk. Raar.

Ik had zelfs het idee dat als ik ermee in de zon loop dat ie van zwart op wit naar wit op zwart gaat , wat dus goed werkte want in al dat ligt is de display dan beter leesbaar :) Ik weet ff niet hoe ik de kleur stelling anders moet aan geven dan zwart en wit :roll:

LCD schermpjes zijn nogal warmtegevoelig en kunnen inderdaad op zwart slaan als ze te heet worden. Overigens worden ze bij lage temperaturen weer erg traag en bleek. Valt niks aan in te stellen.

Inderdaad. Vandaag viel het mij ook op, ook loeihete achterkant. Na paar tellen werkt hij weer naar behoren. Hij lag ook in de zon te opladen. Denk inderdaad dat het daarmee te maken heeft. Dus ik maak me nog niet al te grote zorgen om. :innocent: