plotseling staan alle gebeurtenissen in éen map. Hoe de-selecteer ik die?

Het commando 'bouw bib opnieuw' (oid) -gebruikt omdat er nogal wat door elkaar begon te staan.
Nu zijn echter zo'n 200 gebeurtenissen verzameld in één gebeurtenis. (Alle 15.000 foto's staan daar nu in)
Hoe krijg ik dit hersteld want het is al de tweede keer dat dit gebeurt.
Na de eerste keer was ik bijna klaar alles handmatig (!) opnieuw te benoemen maar dat is haast geen doen.
Via Time Mach kan dit (blijkbaar) ook niet. (wat kan TM wel eigenlijk?)
Het openen met option en een andere bib kiezen werkt ook niet; er is er maar een en dat is deze...
Wie het weet, dank!

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124] Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum. Ik neem tenminste aan dat je het over iPhoto hebt…[/mod]

Hoezo gaat dat niet met Time Machine? Als je naar de map Afbeeldingen in je thuismap gaat, zie je daar als het goed is een bestand met de naam [i]iPhoto-Bibliotheek[/i]. Stop eerst iPhoto, verander de naam van dit bestand (bijvoorbeeld in [i]iPhoto-Bibliotheek (oud)[/i]), en gebruik daarna Time Machine om een oud exemplaar ervan terug te zetten. Start iPhoto opnieuw. Als het goed is heb je nu de oude versie van je bibliotheek terug. Als dat inderdaad goed is kun je de hernoemde bibliotheek weggooien.

(Het hernoemen is bedoeld als vangnet: gaat er iets mis, dan kun je dat exemplaar terugzetten door de huidige [i]iPhoto-Bibliotheek[/i] in de prullenmand te gooien en de naam van de originele weer terug te veranderen.)

Dank voor tips maar ik begrijp het niet goed. Ik citeer je:

(...) je daar als het goed is een bestand met de naam iPhoto-Bibliotheek.
klopt, zie ik staan

Stop eerst iPhoto.
gedaan

verander de naam van dit bestand (bijvoorbeeld in iPhoto-Bibliotheek (oud))
"dit bestand" Welk bedoel je; de naam in TM opent niet... of bedoel je de naam van de net gestopte iPhoto??? Maar hoe en waar dan?

en gebruik daarna Time Machine om een oud exemplaar ervan terug te zetten.
geen idee hoe.. in iPhoto slepen?

Start iPhoto opnieuw. Als het goed is heb je nu de oude versie van je bibliotheek terug. Als dat inderdaad goed is kun je de hernoemde bibliotheek weggooien.

Kun je meer specificeren? bvd!

"Dit bestand" verwijst naar "een bestand met de naam [i]iPhoto-Bibliotheek[/i]" — zoek dat in je map Afbeeldingen en verander de naam ervan zoals ik hierboven uitgelegd heb.

Nadat je dat gedaan hebt, activeer je Time Machine door eerst op het symbool ervan te klikken, rechtsboven in de menubalk:

[img]/uploads/community/2534de99b14778508092336ce7ba3d42655e0416_0.png[/img]

Hierdoor opent een menu waarin je "Activeer Time Machine" kiest:

[img]/uploads/community/ed3fb93ae463699edf4dddb1c6a6207207b00bc1_0.png[/img]

Op je beeld verschijnt nu Time Machine: een Finder-venster op een sterrenachtergrond, met een tijdbalk verticaal aan de rechterkant. In dat Finder-venster ga je ook naar de map Afbeeldingen (als die er al niet in weergegeven wordt), en dan gebruik je de tijdbalk en/of de grote pijlen aan de rechterkant om naar een datum te gaan waarvan je weet dat de iPhoto-bibliotheek toen nog goed was.

Klik dan op het bestand [i]iPhoto bibliotheek[/i] in het venster, en daarna op de knop "Zet terug" rechtsonder. Als het goed is wordt het bestand dan gekopieerd naar de map Afbeeldingen, en wanneer de computer daarmee klaar is, kun je iPhoto opnieuw starten. Let op dat je het niet start voordat het kopiëren afgerond is!

Dit lijkt inderdaad te werken, het is me nu duidelijk. Ik moet alleen eerst geheugen vrij maken volgens de melding. Maar komt goed. Bedankt!

krijg melding "niet te importeren want te weinig geheugen". Heb de oude bib verplaatst naar ext. schijf (37 gig en op de harddisk verwijderd) en daar is nu 76 Gig vrij. Toch blijft melding komen na opdracht "terug zetten" van TM.
Macbook opnieuw gestart vanaf "helemaal uit"; geen verschil.
Wat kan ik nog doen want iPhoto is helemaal leeg en vraagt om importeren bib.

Vreemd … Hoe groot is de back-up van de bibliotheek? Daar kun je achterkomen door in Time Machine het bestand aan te klikken en dan ?i in te drukken op je toetsenbord.

Het bestand library is 45 Gig.
Na opdracht terugplaatsen duurt het "voorbereiden" ruim een minuut en dan komt: te weinig geheugen om te kopiëren.
ik kan wel de oude bib openen en bewerken (op de ext.schijf) maar terugzetten weet ik niet want dat wil ik nog niet doen met deze chaotische gebeurtenissen.

probleem is opgelost mbv een handige kenner maar hoe weet ik niet… gebruikte een speciaal de-select programma oid.(€ 30,00)
Wel moet ik alle evenementen weer opnieuw benoemen maar ze zijn wel gesplist nu.
dank voor meedenken.