Plug-in Finder aanpassen formaat symbolen

Is er een plug-in bekend waarmee je in de finder het formaat dmv bijv. een slider het formaat van de symbolen in symbolen-weergave kan aanpassen?

tnx a lot

ps. stom dat ik er niet aan dacht maar een (al bestaande) sneltoets zou ook enorm helpen

in het Findermenu kies Weergave > Toon weergaveopties > Symboolgrootte.

[quote:efd13d7304="Yaris"]in het Findermenu kies Weergave > Toon weergaveopties > Symboolgrootte.[/quote:efd13d7304] dat is mij bekend maar ik wil het dus realtime doen. zonder menu oid

Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt…

[quote:5b60b2b1e3="Bor"]Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt…[/quote:5b60b2b1e3]

Zoals je in iPhoto een schuifbar hebt om de foto-voorvertoning te vergroten of verkleinen éen die hetzelfde doet bij de symbolen binnen Finder. En anders een sneltoets

De sneltoets is [command] J. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je die symbolen de hele tijd van grootte zit te veranderen?

gewoon handig om dezelfde reden dat het bij iPhoto handig is, ik heb enkel niks aan dat programma voor mijn doeleinden

Maar bij weergave-opties kan je toch realtime schuiven? Wat is dan je probleem.

Even efficiënt als rechtstreeks in de Finder is het niet. Ik snap zn punt

Dan doe je het toch in de Finder? Als ik hier aan m'n weergave-opties schuif veranderen de icoons gelijk. En je verandert je icoons toch niet de hele tijd?

iconen niet nee, maar als een icoon een foto of .psd is wil ik kunnen schuiven. Ik heb zelf met smart folders een 'iPhoto' binnen Finder gemaakt. En ik heb niet de behoefte om m'n afbeeldingen met iPhoto te bewerken en om te browsen zo''n zwaar programma te draaien :?

Bovendien vraag ik me af waarom ik mezelf zo moet verdedigen tov. mijn vraag, die was of er een degelijke plug-in of sneltoes bestaat.

We willen je alleen maar helpen, i,N8N. Dikwijls zoeken mensen een heel ingewikkelde oplossing voor een probleem dat juist heel simpel opgelost kan worden.

Maar om rechtstreeks op je vraag te antwoorden: ik heb op VersionTracker gezocht maar geen programma gevonden dat iconen/foto’s in de Finder met één toets groter of kleiner maakt. Ik heb ook op het Apple Discussions forum rondgeneusd maar daar evenmin iets gevonden.

Als je echt veel met foto’s bezig bent lijkt iPhoto me toch handiger, ook al heb je maar een klein aantal foto’s. Ieder programma heeft zijn mogelijkheden en beperkingen en het is normaal dat je in een fotoprogramma meer opties hebt om foto’s te ordenen en te bekijken dan in de Finder.

Nu weet ik dat je met tekst niet bijzonder goed emoties mee kan geven maar ik heb de indruk dat een van de 'helpende' personen een duidelijk minachtende intonatie laat zien. Slechts mijn interpretatie, maar als ik een simpele vraag stel verwacht ik niet dat ik eerst allerhande verklaringen moet afleggen. Hetzelfde zou zijn als je aan een buschauffeur vraagt of deze bij een bepaalde halte stopt en hij/zij je ondervraagt wat je daar gaat doen.

Zo'n programma, om Foto's E.d. snel te kunnen bekijken, bestaat. Het stond in de MacFAN en heet FinderPop. Ze waren er zwaar enthousiast over.

Foto's kun je in de Finder ook gewoon met Voorvertoning bekijken. Zo groot of zo klein als je zelf wil.

[quote:c155828c77="Bor"]Zo'n programma, om Foto's E.d. snel te kunnen bekijken, bestaat. Het stond in de MacFAN en heet FinderPop. Ze waren er zwaar enthousiast over.[/quote:c155828c77] geweldig dank je wel, heb van de map finderpop een alias gemaakt en mn 'images' map laten vervangen. Dit is een stuk sneller op acceptabel formaat bekijken dan iPhoto.

Geweldig bedankt :mrgreen:

Zo zie je maar, i,N8N, dat je sneller een oplossing voor je probleem vindt als je er ook bij schrijft waarom je je vraag stelt of wat je echt probleem is. Ik ben blij dat je geholpen bent. :)

Inderdaad