plugin browser telewerken

Met een windowsmachine kan ik telewerken. Als ik dit voor de eerste keer doe vraagt internet explorer om een plugin. Deze heet "remote desktop connection" en wordt binnengehaald door de active X-control. Met mijn mac lukt dit niet. Ik heb geen plugin voor ie, safari of firefox kunnen ontdekken die mij de toegang tot de windowsserver geeft.

Via een andere weg kan ik wel op de server van het werk komen middels RDC, ik krijg dan echter geen toestemming om in de programma’s te komen. Wie weet raad?

Remote Desktop in je browser kun je gewoon wel vergeten.

Maar wat werkt er niet aan RDC? Da’s gewoon hetzelfde.

Als je daarmee remote geen programma’s kunt draaien zal dat aan je rechten liggen, en niet aan de client. :).

Het hangt er sterk van af welk produkt de verbinding verzorgt. Bij ons (KNMI) is dat een FirePass, die is uitgezocht dat hij ook Mac en linux thuis odersteunt. Helaas crasht de plugin MacOS 10.4, maar het werkte wel onder 10.3 en men beweert dat het over een tijd weer gaat werken voor Mac-gebuikers. De meeste van dit soort dozen werkt alleen via Active-X, en de beheerders van de FirePass klagen ook steen en been dat ze niet kunnen controleren of Mac-gebruikers wel een up-to-date virus-scanner hebben zonder Active-X. (Het feit dat er op dit moment geen virussen voor Mac circuleren en Active-X op zich een veiligheidsrisico is wordt niet geaccepteerd).